همه‌ی ما می‌دانیم که برای خرید ایرپاد و ایرپاد پروی اپل باید مبلغی هنگفت را بپردازیم و زمانی این خرید دردسر ساز می‌شود که بعد از خرید متوجه شویم ایرپاد خریداری شده تقلبی است و اصل نمی‌باشد.
در ادامه قصد داریم روش‌هایی را برای نحوه تشخیص ایرپاد اصل و تقلبی ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید…

روش‌هایی برای نحوه تشخیص ایرپاد اصل و تقلبی

برای نحوه تشخیص ایرپاد اصل و تقلبی باید به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید…

بررسی جعبه و بسته بندی ایرپاد

در مرحله‌ی اول هنگام خرید با بسته بندی ایرپاد مواجه می‌شویم که قبل از باز کردن آن باید بسته بندی را به خوبی بررسی کنیم و با دقت به دنبال اشتباه تایپی بگردیم. محصولات اپل دارای بسته بندی با تایپ درست کلمات می‌باشند؛ پس در صورت مواجه با هرگونه اشتباه تایپی بدانید که ایرپاد مورد نظر تقلبی است.
اگر در روی بسته بندی با مشکلی مواجه نشدید، نمی‌توان گفت که ایرپاد به طور قطع اصل است و باید به دنبال اشتباهات تایپی در اسناد و کارت درون جعبه بگردید و با دقت بررسی کنید؛ سپس باید لوازم جانبی که درون بسته وجود دارد را با لوازم جانبی موجود در سایت اپل مقایسه کنیم و اگر مشکلی ندیدیم به مراحل بعدی برویم.

بررسی شماره سریال ایرپاد

در قدم دوم برای نحوه تشخیص ایرپاد اصل و تقلبی باید شماره سریال ایرپاد را بررسی کنیم.

همه‌ی ما می‌دانیم که اپل برای معرفی محصولات خود و شناسایی آن‌ها از شماره سریال استفاده می‌کند و ایرپادها نیز یکی از این محصولات هستند؛ پس ایرپادها نیز دارای شماره سریال هستند. این شماره سریال ممکن است در چند محل درج شده باشد از جمله:

قاب ایرپاد


بسته بندی

درون تنظیمات آیفون
بهترین راه پیدا کردن شماره سریال ایرپاد رفتن به تنظیمات آیفون است، زیرا در بعضی مواقع ممکن است که کیس ایرپاد اصل باشد، اما خود ایرپاد تقلبی باشد و شماره سریال آن متفاوت با محصول اصلی باشد. برای دیدن شماره سریال ایرپاد در تنظیمات آیفون شما باید قاب ایرپاد را در کنار آیفون خود باز کنید و آن را به آیفونتان متصل کنید و سپس به مسیر پایین بروید:

Settings > General > About

بعد از انجام این کار می‌بینید که ایرپاد در پایین صفحه‌ی باز شده قرار دارد و با کلیک بر روی آن، شماره سریال مربوطه نمایش داده می‌شود.


زمانی که شماره سریال را پیدا کردید به بخش مخصوص سایت اپل (ورود به صفحه بررسی شماره سریال اپل) بروید و شماره را در آنجا وارد کنید.

بررسی ایرپاد و قاب آن

قدم سوم در تشخیص این است که ایرپاد و قاب آن را به درستی بررسی کنید. شما برای این که متوجه تقلبی بودن ایرپاد مورد نظر شوید، باید به سایت رسمی اپل وارد شوید و در قسمت انیمیشن ۳۶۰ درجه به مقایسه کردن انیمیشن موجود با محصول در دست بپردازید. در این بررسی باید به تفاوت‌های ظاهری آ‌ها توجه کنید. اولین اصل این است که ایرپاد اپل تنها در رنگ سفید موجود است و هر رنگی به غیر از آن نشان از تقلبی بودن آن دارد. دومین نکته مقایسه‌ی پایه‌های آن‌ها می‌باشد. اپل دارای پایه‌هایی با حفره‌ای بیضی شکل است و اگر نوع تقلبی را دریافت کرده باشید، می‌بینید که این حفره دایره‌ای شکل است.

ایرپاد اصلی اپل در مقایسه با نوع تقلبی آن کمی سنگین‌تر است و این به دلیل استفاده از موادی است که مرغوب و گران قیمت هستند. برای این کار می‌توانید آن را وزن کنید و با وزن محصول موجود در سایت رسمی اپل مقایسه کنید.
ایرپاد اپل با پورت لایتنینگ ارائه می‌شود و اگر شما با USB-C یا Micro USB روبرو بودید، بدانید که محصول تقلبی است. پورت ایرپاد در زیر آن قرار دارد. تفاوت دیگر در اندازه و رنگ قاب ایرپاد است که اپل قابی در رنگ سفید به همراه لولای فلزی ارائه می‌کند که درب قاب نیز به صورت مغناطیسی بسته می‌شود، اما معمولا قاب ایرپاد تقلبی بزرگتر است.

بررسی چگونگی اتصال ایرپاد به آیفون

قدم چهارم این است که ببینید ایرپاد مورد نظر در اتصال به آیفون چگونه عمل می‌کند. همانطور که می‌دانید ایرپاد اپل از تراشه‌ی W1 یا H1 برخوردار است و برای اتصال به آیفون نیازی به اتصال از طریق بلوتوث ندارد. تنها با باز کردن قاب آن در کنار آیفون مورد نظر اتصال بین آن‌ها برقرار می‌شود. حتی اگر این اتفاق نیز به درستی انجام شد و نیازی به بلوتوث نبود، برای اطمینان باز هم به قسمت تنظیمات بلوتوث بروید وگزینه‌ی «i» را انتخاب کنید. ایرپاد اصلی در این قسمت امکان تغییراتی چون تغییر نام و ….را به شما می‌دهد، اما در نمونه‌ی تقلبی این موارد وجود ندارد.

بررسی عملکرد ایرپاد اپل

قدم پنجم برای نحوه تشخیص ایرپاد اصل و تقلبی این است که عملکرد ایرپاد را بررسی کنید. در ایرپادها با دو بار کلیک کردن بر روی پایه‌ی آن می‌توانید بر طبق تنظیمات بلوتوثی به یکی از موارد زیر برسید:

رفتن به آهنگ بعدی
فعالسازی سیری
اجرا و توقف پخش موسیقی
برگشت به آهنگ قبلی
در ایرپاد نسل دوم اگر قسمت تنظیمات فعال شده باشد، می‌توان برای قطع آهنگ در حال پخش از عبارت «Hey Siri» استفاده کرد و یا در هردو ایرپادهای نسل اول و دوم، در صورت فعال بودن قابلیت تشخیص خودکار گوش، زمانی که یکی از گوشی‌ها را از گوشتان بیرون می‌آورید موسیقی متوقف خواهد شد.

ایرپاد پرو نیز از قابلیت «Hey Siri» برخوردار است، اما در کل از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است؛ به طور مثال می‌توان با کلیک کردن روی Force Sensore به یکی از حالت‌های زیر دست یافت:

یک بار فشار برای اجرا یا توقف پخش آهنگ
دوبار فشار برای رفتن به آهنگ بعدی
سه‌بار فشار برای برگشتن به آهنگ قبلی
فشردن و نگه داشتن آن در زمان حذف نویز فعال
این بود روش‌هایی برای نحوه تشخیص ایرپاد اصل و تقلبی ؛ شما نیز اگر تجربه و یا راه حلی در این زمینه دارید، حتما پایین همین پست برای ما به اشتراک بگذارید…