بسیاری از مردم به خصوص کاربران iOS دوست دارند به روز رسانی های سیستم را در تلفن های خود ببینند. در واقع وقتی خبری از یک به روز رسانی بزرگ سیستم عامل به گوش آنها می رسد، همه می خواهند بدانند که آیا این آپدیت را روی آیفون خودشان خواهند داشت یا خیر. دیگران حتی نمی توانند برای دریافت به روز رسانی های گوشی خودشان صبر کنند. اما پس از دریافت به روز رسانی چه اتفاقی میافتد؟ اکثر مردم بدون اینکه لزوماً از قابلیت های جدیدی که به روز رسانی تازه با خود به همراه آورده استفاده کنند، به استفاده معمولی از تلفن های خود بر می گردند. بسیاری از این قابلیت های به روز رسانی در زندگی پرمشغله روزمره ما بسیار مفید هستند. دیگران حتی نمی دانند که به روز رسانی جدید با کدام ویژگی های اضافی همراه است. به عنوان مثال، آیا می دانستید که سیری می تواند نوتیفیکیشن های جدید را به شما اعلام کند؟

 

اگر همچنان در حال خواندن این مطلب هستید، می توان حدس زد که یا نمی دانستید این ویژگی جدید وجود داشته است، یا فقط نمی توانید این ویژگی جدید را بر روی گوشی خودتان فعال کنید. در هر صورت بهتر است آموزش زیر را دنبال کرده و نحوه فعال کردن این قابلیت ویژه را یاد بگیرید.

 

اپل چند هفته پیش آخرین نسخه از سیستم iOS 16 خود را معرفی کرد. این به روز رسانی جدید با بسیاری از ویژگی های جدید و پیشرفت های متنوع برای کاربر نهایی همراه شده است. یکی از برجسته ترین ویژگی های بهبود یافته مربوط به دستیار صوتی اپل، Siri است. به عنوان مثال، اکنون می توانید از دستورات صوتی برای قطع تماس با کمک سیری استفاده کنید. سیری همچنین می‌تواند کارهای خاصی را انجام دهد که در ابتدا نیاز به دسترسی آفلاین به اینترنت داشتند.

 

تمرکز ما در اینجا ویژگی جدیدی است که در صورت عدم دسترسی به تلفن همراه در مواردی که سرتان شلوغ است، می تواند بسیار مفید باشد. با آخرین به‌روزرسانی به سیستم عامل iOS 16، اکنون می‌توانید Siri را مجبور کنید اعلان‌های جدیدی را به شما اعلام کند. با این آموزش در فروشگاه موبایل تندیس همراه باشید.

 

چگونه با استفاده از Siri اعلان های جدید را در آیفون خود دریافت کنیم؟

 

توجه داشته باشید که این عملکرد فقط برای دستگاه‌هایی کار می‌کند که آخرین نسخه از iOS 16 را دارند. بنابراین اگر هنوز گوشی آیفون خودتان به‌روزرسانی نکرده‌اید، لطفاً قبل از ادامه این کار را انجام دهید. اگر به‌روزرسانی هنوز در منطقه شما در دسترس نیست، لطفاً صبور باشید تا در نهایت به‌روزرسانی را در منطقه خود دریافت کنید. حالا اگر همه چیز مهیاست، بیایید مستقیماً وارد بخش آموزشی شویم.

 

بخش تنظیمات (Settings) را در آیفون خود باز کنید.

 

به گزینه دسترسی‌پذیری (Accessibility) بروید و روی آن ضربه بزنید.

 

آموزش تصویری فعال سازی خواندن اعلانات گوشی توسط دستیار صوتی Siri

 

در بخش دسترسی‌پذیری، به پایین بروید تا به برگه عمومی (General) برسید. در زیر تب General، باید Siri Option را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید.

 

آموزش تصویری فعال سازی خواندن اعلانات گوشی توسط دستیار صوتی Siri

 

در صفحه بعد، به بخش پاسخ‌های گفتاری (Spoken Responses) پایین صفحه بروید. باید گزینه تغییر روی گزینه اعلام نوتیفیکیشن ها بر روی اسپیکر (Announce Notifications on Speaker) را ببینید.

 

آموزش تصویری فعال سازی خواندن اعلانات گوشی توسط دستیار صوتی Siri

 

تبریک می گوییم! شما با موفقیت سیری را برای اعلام نوتفیکیشن های جدید فعال کردید.

 

سیری اکنون هر نوتیفیکیشن جدیدی را از طریق بلندگوهای آیفون به شما اعلام می کند. یک منوی اعلامیه جدید نیز در قسمت اعلان ها نمایش داده می شود. ضربه زدن بر روی این گزینه به شما این امکان را می دهد که برنامه هایی را که می خواهید به سیری اجازه دهید اعلان های جدید را از آن ها اعلام کند، انتخاب کنید.

منبع: Gizchina

فروش تلفن همراه به صورت نقد و اقساط از موبایل تندیس