در هفته‌های گذشته، شاهد اولین اطلاعات درز شده از رابط کاربری جدید MIUI 14 همراه با افشا شدن طراحی جدید تلفن همراه شیائومی 13 بودیم. پس از مدتی، اطلاعاتی از نسخه‌های بتای داخلی MIUI 14 برای برخی از دستگاه‌های پرچمدار به بیرون درز کرد. امروز، کمپانی شیائومی به طور رسمی MIUI 14 را در چین و در انجمن رسمی خود معرفی کرد. این اعلامیه نکاتی در مورد نسخه جدید MIUI ارائه می دهد.

 

نسخه جدید در یک پست به اشتراک گذاشته شده در وب سایت Mi Community China توسط شیائومی معرفی شد. در این اطلاعیه، لوگوی رنگارنگ جدید MIUI 14 با عنوان “هدف ما ساخت سریع‌ترین، سبک‌ترین و روان‌ترین سیستم عامل موبایل پرچمدار” منتشر شده است. با این لوگوی جدید که روح رنگارنگ MIUI 14 را منعکس می کند، یک قدم به عرضه این رابط کاربری نزدیکتر شده ایم.

 

لوگوی جدید MIUI 14 آینده یک سیستم عامل با روحیه رنگارنگ را پیش بینی می کند. شخصیت رنگارنگ این رابط موبایلی جدید، که می دانیم بهبودهای عملکردی جدیدی نیز خواهد داشت، در ظاهر لوگوی جدید به وضوح دیده می شود.

 

MIUI 14 اساساً مبتنی بر اندروید 13 خواهد بود، درست مانند MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12. همانطور که چند دستگاه قدیمی به‌روزرسانی MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 را در سال گذشته دریافت کردند، تعداد کمی از دستگاه‌ها به‌روزرسانی MIUI 14 مبتنی بر اندروید 12 را دریافت خواهند کرد. سری شیائومی 12 و 12S و 12T و Redmi K50 اولین دستگاه هایی خواهند بود که نسخه جدید این رابط کاربری را دریافت خواهند کرد. اطلاعات مشخصی در مورد زمان عرضه این به روز رسانی وجود ندارد، اما انتظار می رود در روز معرفی تلفن های همراه شیائومی 13 و 13 پرو شاهد انتشار تاریخ عرضه این رابط کاربری نیز باشیم که احتمالا این معرفی تا پایان سال 2022 رخ خواهد داد.

 

به نظر می رسد که این رابط کاربری جدید احتمالاً مانند سال گذشته با سری Xiaomi 13 معرفی خواهد شد. بعید است که نسخه 14 نوآوری های بزرگی را به عنوان یک رابط به مشتریان ارائه دهد، اما از نظر عملکرد، به نظر می رسد این نسخه بسیار جاه طلبانه باشد.

 

نظر شما درباره این نسخه جدید چیست؟ آیا تلفن همراه شیائومی شما به این نسخه آپدیت خواهد شد؟

 

منبع: XiaomiUI.NET