شیائومی به تازگی لیست دستگاه هایی را که به پایان دوره پشتیبانی خود رسیده اند، به روز کرده است. این بدان معناست که این دستگاه‌ها دیگر به‌روزرسانی MIUI یا اندروید را دریافت نخواهند کرد. لیست به روز شده شامل هفت دستگاه جدید از خانواده های شیائومی، ردمی و POCO است. این شرکت چندین بار در طول سال این لیست را به روز می کند. طبق معمول، این لیست شامل مدل های قدیمی تر است که این برند دیگر از آنها پشتیبانی نمی کند و بیش از دو یا سه سال پیش در دسترس بودند.

 

این شرکت لیست پایان پشتیبانی را در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است که منعکس کننده تغییرات است. این لیست اکنون شامل مدل های زیر می باشد:

 

Xiaomi 11 Lite
Xiaomi Mi 10s
Poco F3
Poco F3 GT
Poco X3 GT
Redmi K40 Pro
+Redmi K40 Pro

 

اگرچه ممکن است این مدل‌ها در هفته‌های آتی به‌روزرسانی‌های گاه به گاه برای تصحیح خطاها یا بهبود عملکرد دریافت کنند، اما این شرکت دیگر فریم ور جدیدی برای آنها توسعه نخواهد داد. در نتیجه، تنها به‌روزرسانی‌هایی که توسعه آنها قبلاً منتشر شده است برای این دستگاه‌ها در دسترس خواهد بود.

 

وصله‌های امنیتی اندروید نیز برای دستگاه‌های فهرست شده در بالا عرضه نمی‌شوند. این بدان معنی است که آسیب پذیری ها و شکاف های امنیتی ممکن است در نرم افزار دستگاه ظاهر شوند. هیچ یک از این هفت مدل به نسخه آینده MIUI به روز نمی شود. این نسخه در پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده عرضه نخواهد شد. کاربران آنها باید به آخرین نسخه MIUI موجود یعنی MIUI 14 بسنده کنند.

 

اگر صاحب یکی از دستگاه‌هایی هستید که قبلاً ذکر شد، به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت نخواهید کرد. این شامل وصله های امنیتی مهم است. بنابراین، شما باید از این موضوع آگاه باشید. به دلایل امنیتی مهم است که دستگاه خود را به روز نگه دارید. بنابراین، ممکن است بخواهید ارتقاء به یک دستگاه جدیدتر را در نظر بگیرید. با انجام این کار، به دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ادامه می‌دهید و از امنیت دستگاه خود اطمینان می‌یابید.

 

آیا تلفن همراه شما در این لیست حضور داشت؟

 

منبع: Gizchina