گوگل در حال حاضر در حال آماده شدن برای انتشار سیستم عامل بزرگ بعدی اندروید است که اندروید 14 نام دارد. این شرکت چند نسخه آزمایشی بتا را منتشر کرده است که شامل نسخه بتای 2.1 اخیر می شود. از آنجایی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی به اندروید به عنوان سیستم عامل پایه خود متکی هستند، اکثر آنها نیز در حال آماده شدن برای راه اندازی نسخه اندروید 14 خود بر روی گوشی های هوشمندشان هستند. همانطور که گفتیم، شیائومی همچنین در حال آماده شدن برای عرضه رابط کاربری MIUI 15 مبتنی بر اندروید 14 در تمام دستگاه های پشتیبانی شده است.

 

نرم افزار MIUI شیائومی روی دستگاه شیائومی از جمله دو برند فرعی دیگر به نام های Redmi و POCO اجرا می شود. همانطور که ما منتظر عرضه MIUI 15 شیائومی هستیم، شایعاتی در مورد تاریخ عرضه، دستگاه های پشتیبانی شده و ویژگی های احتمالی آن منتشر شده است.

 

تاریخ انتشار رسمی MIUI 15 هنوز اعلام نشده است. با این حال، ما انتظار داریم که این شرکت چینی، جزئیات را در ادامه سال 2023 منتشر نماید. گمانه زنی های اخیر حاکی از آن است که سیستم عامل جدید در دسامبر 2023 منتشر خواهد شد.

 

شیائومی به طور سنتی یک چرخه به روز رسانی یک ساله را برای MIUI دنبال می کند. با این حال، زمان انتشار آنها در گذشته متفاوت بوده و در بهار، تابستان یا پاییز اتفاق می‌افتد. با معرفی MIUI 12.5، توسعه دهندگان شیائومی رویکرد متفاوتی را برای آزمایش و انتشار به‌روزرسانی‌های پوسته MIUI اتخاذ کرده‌اند. در نتیجه، جدول زمانی خاص و فرآیند به‌روزرسانی‌های آتی MIUI ممکن است تغییر کرده باشد. بنابراین، توصیه می‌شود برای دریافت به‌روزترین اطلاعات، به اطلاعیه‌های رسمی شیائومی مراجعه کنید.

 

شیائومی ممکن است تا پایان سال 2023 MIUI 15 را عرضه کند

 

هر آنچه از رابط کاربری MIUI 15 گوشی های شیائومی می دانیم

 

بر اساس الگوهای انتشار MIUI 13 و MIUI 14، منطقی است که حدس بزنیم که MIUI 15 می تواند در اواخر سال 2023 معرفی شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که فرضیات مبتنی بر تاریخ های انتشار قبلی ممکن است همیشه با برنامه های آینده مطابقت نداشته باشند. اعلام رسمی شیائومی در مورد تاریخ انتشار MIUI 15 دقیق ترین اطلاعات را ارائه می دهد. تا آن زمان، بهتر است منتظر تایید رسمی شیائومی در مورد زمان بندی نسخه جدید سیستم عامل باشید.

 

به طور سنتی، شیائومی تمایل دارد از نسخه چینی سیستم عامل MIUI در اولین ارائه در ماه دسامبر رونمایی کند. پس از آن، مدل های جهانی گوشی های هوشمند شیائومی به روز رسانی را دریافت می کنند. عرضه به روز رسانی معمولاً با دستگاه های پرچمدار آغاز می شود و به دنبال آن گوشی های هوشمند میان رده قرار می گیرند. تلفن های مقرون به صرفه معمولا آخرین محصولاتی هستند که به روز رسانی جدید را دریافت می کنند. این ترتیب به‌روزرسانی‌ها به شیائومی اجازه می‌دهد دستگاه‌های رده بالاتر خود را قبل از گسترش به‌روزرسانی به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه اولویت‌بندی کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که زمان بندی خاص انتشار و واجد شرایط بودن دستگاه ممکن است متفاوت باشد.

 

در حال حاضر، MIUI 15 در مرحله آزمایشی است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود،این شرکت چینی ممکن است به زودی اولین نسخه بتا را عرضه کند. با توجه به این موضوع، انتظار داریم اولین نسخه بتا در سپتامبر یا اکتبر عرضه شود.

 

لیست دستگاه های پشتیبانی شده MIUI 15

 

این شرکت قبلاً آزمایش سیستم عامل جدید را بر روی برخی از مدل های پرچمدار آغاز کرده است. این دستگاه ها شامل گوشی های هوشمند شیائومی 12 تی، شیائومی 13 پرو و تبلت شیائومی پد 6 است. تست بتا در حال حاضر بر روی هر دو نسخه چینی و جهانی در دسترس می باشد.

 

برای تعیین اینکه کدام گوشی‌ها به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت خواهند کرد، در نظر گرفتن خط‌ مشی کلی به‌روزرسانی شیائومی را لازم داریم. شیائومی، ردمی و POCO معمولاً به‌روزرسانی‌هایی را برای دستگاه‌های خود برای مدت 2 تا 3 سال ارائه می‌کنند. همانطور که انتظار می رود MIUI 15 در سال 2023 عرضه شود و احتمالاً با تمام دستگاه های 2023 سازگار است. علاوه بر این، انتظار می‌رود بسیاری از مدل‌هایی که قبلاً به‌روزرسانی‌های رابط کاربری مبتنی بر اندروید 13 را دریافت کرده‌اند نیز به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت کنند. با این حال، لیست خاص دستگاه های واجد شرایط برای به روز رسانی MIUI 15 توسط شیائومی در تاریخ بعدی اعلام خواهد شد.

 

شیائومی اطلاعات لیست پشتیبانی دستگاه را از قبل در وب سایت خود منتشر کرده است. لیست Xiaomi EOS لیست مدل هایی را که از اندروید 14 پشتیبانی می کنند مشخص کرده است. شایان ذکر است که MIUI 14 از اندروید 14 پشتیبانی نمی کند. بنابراین، تمام دستگاه هایی که از اندروید 14 پشتیبانی می کنند باید با MIUI 15 شیائومی سازگار باشند.

 

لیست دستگاه های شیائومی که MIUI 15 را دریافت می کنند (فهرست تایید نشده):

 

شیائومی 13، 13 اولترا، 13 پرو، 13 لایت
Xiaomi 12، 12 Pro، 12X، 12S Ultra، 12S، 12S Pro، 12 Pro Dimensity Edition، 12 Lite
شیائومی 12 تی، 12 تی پرو
شیائومی 11 تی، 11 تی پرو
Xiaomi 11 Lite 5G، 11 Lite 5G NE
شیائومی Mi 11 LE، Mi 11، Mi 11 Ultra، Mi 11 Pro
Xiaomi MIX 4, MIX FOLD, MIX FOLD 2, MIX FOLD 3
Xiaomi Civi 1S، Civi 2
شیائومی پد 5 پرو 12.4
شیائومی پد 6، 6 پرو

 

تلفن های REDMI که MIUI 15 دریافت می کنند (فهرست تایید نشده):

 

هر آنچه از رابط کاربری MIUI 15 گوشی های شیائومی می دانیم

 

Redmi Note 11T Pro، 11T Pro Plus، 11R
Redmi Note 12 Speed, 12 Turbo Edition, 12 4G, 12 5G, 12S, 12 Pro 5G, 12 Pro Plus 5G, 12 Discovery Edition
Redmi K60، K60E، i K60 Pro
Redmi K50، K50 Pro، K50 Gaming، K50i، K50 Ultra
Redmi K40S
Redmi 11 Prime، 11 Prime 5G
Redmi 12C
Redmi 10 5G
Redmi Pad

 

تلفن های POCO که MIUI 15 را دریافت می کنند (فهرست تایید نشده):

 

هر آنچه از رابط کاربری MIUI 15 گوشی های شیائومی می دانیم

 

POCO M4 5G، M4 Pro 5G
POCO M5، POCO M5s
POCO X4 GT
POCO X5 5G، X5 Pro 5G
POCO F5، F5 Pro 5G
POCO F4

 

ذکر این نکته ضروری است که این لیست غیر رسمی است، زیرا بر اساس شایعات و فرضیات است. همچنین باید توجه داشته باشید که این لیست یک لیست کامل نیست.

 

ویژگی های MIUI 15

 

اطلاعات دقیق در مورد ویژگی های خاص MIUI 15 به طور رسمی در دسترس نیست. با این حال، اگر MIUI 15 مبتنی بر اندروید 14 باشد، می توان به ویژگی های اندروید 14 اعلام شده در کنفرانس Google I/O 2023 اشاره کرد. این به ما ایده عادلانه ای از ویژگی ها و پیشرفت های بالقوه MIUI 15 می دهد.

 

MIUI 15 این پتانسیل را دارد که با پشتیبانی از تصاویر Ultra HDR، به‌روزرسانی فوق‌العاده‌ای را در عکس‌های شما ایجاد کند. این ویژگی هیجان انگیز تصاویر شما را با روشنایی، کنتراست و طیف وسیع تری از رنگ های زنده غنی می کند. این ویژگی به تصاویر ظاهری کاملاً واقعی می دهد. علاوه بر این، می‌توانید این تصاویر خیره‌کننده را در آینده با قابلیت‌های 10 بیتی HDR ذخیره کرده و لذت ببرید. اندروید 14 دارای ویژگی های زیادی خواهد بود که باعث می شود کاربران از دستگاه های خود لذت کامل ببرند، این یکی از همان ویژگی ها است.

 

حریم خصوصی

 

یکی از محورهای اصلی اندروید 14 حفاظت از حریم خصوصی است. این بدان معنی است که MIUI 15 ممکن است از ویژگی هایی مانند کنترل داده ها بر روی برنامه های شخص ثالث بهره مند شود. با این کار، کاربران می‌توانند دسترسی برنامه‌های شخص ثالث را به اطلاعات شخصی محدود کنند.

 

رابط کاربری پیشرفته

 

شیائومی با معرفی رابط کاربری MIUI 15، طرح تازه‌تری از Material You را ارائه می‌کند. طراحی جدید رابط کاربری را به ارتفاعات جدیدی ارتقا می دهد. این به روز رسانی به پوسته MIUI جان می بخشد. آن را با مضامین پویایی که در کنار ترجیحات شخصی شما تطبیق داده و دگرگون می شود، القا می کند. برای تجربه ای فراگیر با رابطی زیبا و دلپذیر که قابلیت استفاده را با سبک کاربری هر شخص ترکیب می کند، آماده شوید. رابط کاربری MIUI 15 نشان دهنده تعهد شیائومی برای ارائه یک تجربه کاربری بصری جذاب و بصری است که مطمئنا کاربران را مجذوب خود و خوشحال خواهد کرد.

 

منبع: Gizchina