اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل یعنی iOS 16 را روی گوشی خود نصب کنید در این مطلب همراه ما باشید.

 

اپل به‌تازگی iOS 16 را برای دانلود در دسترس قرار داده و کاربران آیفون‌های واجد شرایط (آیفون ۸ به بالا)‌ می‌توانند از همین حالا به دانلود و نصب این سیستم‌عامل اقدام کنند. این سیستم‌عامل تغییرات فراوانی را در مقایسه با قبل با خود به همراه دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل اشاره کرد. امکان ویرایش پیام بعد از ارسال در iMessage، استفاده از آیفون به‌جای وب‌کم در مک و… را هم می‌توان از جمله قابلیت‌های خوب این سیستم‌عامل به حساب آورد.

 

اگر از کاربران قدیمی اپل باشید، قطعا می‌دانید چگونه باید آپدیت جدید سیستم عامل را دانلود و نصب کنید. اما اگر به‌تازگی به این اکوسیستم کوچ کرده و اطلاعات خاصی هم در رابطه با نحوه‌ی آپدیت شدن آن ندارید، مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید تا بتوانید iOS 16 را روی گوشی خود نصب کنید.

 

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  • به پایین سوایپ کرده و روی گزینه‌ی General کلیک کنید.
  • روی گزینه‌ی Software Update کلیک کنید.
  • iOS 16 باید به عنوان آپدیت جدید برای شما در دسترس باشد.
  • البته برای برخی از کاربران شاید نسخه‌ی دیگری از iOS به نمایش در بیاید که در این حالت کافی است در پایین‌ترین بخش صفحه در قسمت Also Available چک کنید ببینید آیا iOS 16 دیده می‌شود یا خیر.
  • روی آن ضربه زده و روی گزینه‌ی Download and Install هم کلیک کنید.
  • منتظر بمانید تا گوشی فرایند دانلود و نصب را به اتمام برساند.

 

شما می‌توانید مراحل انجام این کار را در تصاویر زیر مشاهده کنید:

 

آموزش نصب سیستم عامل iOS 16

 

توجه داشته باشید اگر فضای کافی روی دستگاه شما در دسترس نباشد، دستگاه از شما می‌خواهد تا به آن اجازه دهید به صورت خودکار و موقت، اطلاعات شما را پاک کند تا فضا برای نصب آپدیت جدید فراهم شود. اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد قبل از اینکه به سراغ نصب آپدیت جدید بروید اطمینان حاصل کنید که فضا به اندازه‌ی کافی درون دستگاه شما وجود دارد.

 

iOS 16 با توجه به اینکه برای دستگاه‌های متفاوت با قابلیت‌های مختلفی عرضه می‌شود، شاید حجم‌های متفاوتی هم داشته باشد. اما بیش از ۵ گیگابایت فضای خالی باید درون گوشی شما وجود داشته باشد تا بدون هیچ مشکلی بتوانید فرایند دانلود و نصب را به اتمام برسانید و از تجربه‌ی سیستم‌عامل جدید لذت ببرید.

 

صفحه رسمی فروشگاه موبایل تندیس در شبکه اجتماعی اینستاگرام