اپل به طور مستقیم تایید کرد که گوشی بعدی آیفون در حال تغییر پورت از لایتنینگ به USB-C است. در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، مدیر بازاریابی اپل، گرگ جوسویاک گفت که این شرکت پورت Lighting را جایگزین خواهد کرد، حتی اگر تیمش از این تغییر راضی نباشد.

 

این مصاحبه شامل کریگ فدریگی، معاون نرم افزاری نیز بود، اما هیچ کدام از آنها مشخص نکردند که این حرکت دقیقا چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.

 

مدیران اپل می‌گویند “اروپایی‌ها هستند که زمان‌بندی را برای مشتریان اروپایی دیکته می‌کنند” که روشی پیچیده برای گفتن چیزی در مورد جدول زمانی تغییر است. آقای جوسویاک از پاسخ دادن به اینکه آیا اپل کانکتوری را که خارج از اتحادیه اروپا فروخته می شود تغییر می دهد یا خیر، خودداری کرد، اما این قضیه بسیار بعید به نظر می رسد.

 

مدیر اجرایی شرکت اپل همچنین از تعهد اپل برای ادامه دادن به مسیر خود و اعتماد به مهندسان خود به جای پیروی از استانداردهای قانونگذاران و استفاده از سخت افزار شخص ثالث صحبت کرد. او حتی قضیه پورت میکرو یو ‌اس ‌بی و اینکه چگونه اپل برای برآورده کردن الزامات نسنجیده تحت فشار قرار گرفته است را مطرح کرد.

 

مدیر بازاریابی اپل همچنین اضافه کرد که شارژ ها با کابل‌های جداشدنی مسئله استانداردسازی را حل کرده است، ادعا می‌شود که تغییر به USB-C ضایعات الکترونیکی زیادی ایجاد می‌کند زیرا مردم مجبور به خرید کابل‌های جدید و دور انداختن کابل‌های قدیمی می‌شوند.

 

نظر شما چیست؟ آیا از اینکه تمامی تلفن های همراه به یک پورت مجهز خواهند شد راضی هستید؟

 

منبع: GSMArena