اولین رابط کاربری MIUI در سال 2010 راه اندازی شد و بیش از 12 سال بعد، اکنون MIUI در دنیا دارای بیش از 564 میلیون کاربر فعال ماهانه می باشد. همانطور که سری گوشی های شیائومی 13 رسما معرفی شدند، اکنون رابط کاربری می یو آی 14 مبتنی بر اندروید 13 نیز به صورت رسمی از سوی این کمپانی معرفی شده است.

 

شیائومی می‌گوید این بهینه‌ترین و کارآمدترین رابط کاربری تا به امروز است و با Project Razor شروع می‌شود. تیم سازنده MIUI 14 معماری سیستم را در سطح هسته اندروید با برنامه ریزی بر روی CPU، پردازشگر گرافیکی و منابع حافظه، اندازه سیستم عامل سبک تر و کاهش مصرف حافظه به روز کرده است.

 

شیائومی ادعا می کند که رابط کاربری MIUI 14 در مقایسه با مدل قبلی خود در Xiaomi 12S Ultra در حدود 60 درصد روان تر است.

 

رابط کاربری MIUI 14 با بهبود سرعت و طراحی جدید معرفی شد

 

دیگر بهینه‌سازی‌های دقیق عبارتند از فشرده‌سازی خودکار برای برنامه‌هایی که به‌طور فعال استفاده نمی‌شوند و تغییر جهت خاموش کردن اعلان‌های دائمی. فقط هشت برنامه سیستم را نمی توان حذف نصب کرد که یک جهش بزرگ نسبت به نسخه های قبلی MIUI است.

 

طراحی MIUI 14 دارای پوشه های قابل تنظیم با آیکون های معمولی و بزرگ و گزینه های ویجت جدید با اشکال و اندازه های مختلف است. یکی از غیرمنتظره‌ترین افزوده‌های جدید در MUI 14 ویجت‌های گل‌ها و حیوانات خانگی هستند که شخصیت‌های متحرک شبیه تاماگوچی هستند که در صفحه اصلی شما زندگی می‌کنند.

 

MIUI 14 همچنین ادغام فایل های تکراری و بهبود تشخیص متن و استخراج از تصاویر در گالری را به ارمغان می آورد. حریم خصوصی نیز با رمزگذاری End to End و پردازش محلی داده های کاربر بر روی دستگاه بازنگری می شود.

 

رابط کاربری MIUI 14 با بهبود سرعت و طراحی جدید معرفی شد

 

MIUI 14 همچنین دارای یک ضامن جدید در مرکز کنترل است که به شما امکان می دهد لوازم جانبی شیائومی مانند هدفون های بی سیم را از طریق کشیدن و رها کردن بین دستگاه های شیائومی متصل کنید. این ویژگی دردسر جفت کردن هدفون ها با دستگاه های دیگر را برطرف می کند.

 

عملکرد جدید حساب خانوادگی به شما امکان می دهد عکس ها و خدمات اشتراک ابری خود را با حداکثر 9 نفر به اشتراک بگذارید. کاربران همچنین می توانند داده های ردیابی سلامت خود را از ساعت هوشمند خود به اشتراک بگذارند تا به ردیابی سلامت اعضای خانواده کمک کنند.

 

تبلت‌های شیائومی از مزایای اضافی تعویض صفحه‌کلید و ماوس با لپ‌تاپ‌ها و همچنین بازتاب نمایشگر و عملکرد گسترده نمایشگر بهره می‌برند.

 

رابط کاربری MIUI 14 با بهبود سرعت و طراحی جدید معرفی شد

 

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو اولین دستگاه هایی هستند که با MIUI 14 در 14 دسامبر (23 آذر) از راه می رسند. شیائومی همچنین برنامه به روز رسانی رسمی خود را برای چین به اشتراک گذاشته است که شامل دستگاه های زیر است:

 

ژانویه 2023

 

شیائومی 12 اس اولترا
شیائومی 12 اس پرو
شیائومی 12 اس
شیائومی 12 پرو
شیائومی 12 پرو نسخه دایمنسیتی
شیائومی 12
شیائومی میکس فولد 2
ردمی کی 50 پرو
ردمی کی 50
ردمی کی 50 آلترا
ردمی کی 50 گیمینگ

 

آوریل 2023

 

شیائومی پد 5 پرو 12.4
شیائومی پد 5 پرو
شیائومی پد 5
ردمی پد

 

منبع: GSMArena

 

فروش فوق العاده و اقساطی محصولات از طریق صفحه رسمی فروشگاه موبایل تندیس در اینستاگرام