سامسونگ الکترونیکس امروز جدیدترین حسگر 200 مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL HP2 معرفی کرد. سنسوری که اندازه آن 1/1.3 اینچ با پیکسل‌های 0.6 میکرومتر است و دارای فناوری کاملاً جدیدی برای گسترش دامنه دینامیکی و افزایش باز تولید رنگ است.

 

نام HP2 ممکن است نشان دهد که سنسور جدید به نوعی ضعیف تر از ISOCELL HP3 با رزولوشن 200 مگاپیکسلی است، اما در واقعیت، این تعداد فقط به اندازه پیکسل‌های جداگانه مربوط می‌شود. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سنسور جدید “از فناوری‌های حسگر تصویر با وضوح بالا و دانش سامسونگ برای جزئیات حماسی استفاده می‌کند”، به این معنی که این بهترین محصول این سازنده کره‌ای تاکنون می باشد.

 

سامسونگ جدیدترین فناوری Pixel-binning خود را به نام Tetra2pixel در این سنسور ارائه کرده است. در محیط‌ های کم‌نور، HP2 می‌تواند از ترکیب پیکسل 4 به 1 برای پیکسل‌های 1.2 میکرومتر و وضوح 50 مگاپیکسلی یا 16 به 1 برای پیکسل‌های 2.4 میکرومتر و تصویر حاصل 12.5 مگاپیکسل استفاده کند. رزولوشن 8K با ترکیب 4 به 1 و پیکسل های 1.2 میکرومتری نیز در این سنسور پشتیبانی می شود.

 

سامسونگ رسما از سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 Ultra رونمایی کرد

 

HP2 می تواند 15 فریم بر ثانیه را با وضوح 200 مگاپیکسلی اصلی خود انجام دهد که دو برابر HP3 و 50 درصد بهتر از سنسور 100 مگاپیکسلی HM3 است.

 

این سنسور همچنین دارای دروازه انتقال عمودی دوگانه (D-VTG) است تا از ورود نورهای برجسته شده جلوگیری کند. سازنده ادعا می‌کند که ظرفیت کامل دریافت نور را بیش از 33 درصد افزایش داده است، به این معنی که یک پیکسل می‌تواند یک سوم نور بیشتر را قبل از قطع شدن جمع‌آوری کند.

 

فناوری Super QPD الگوهای افقی و عمودی را تشخیص می دهد تا بتواند فوکوس خودکار سریع و دقیق را حتی در شرایط کم نور ارائه دهد.

 

ISOCELL HP2 اولین حسگر 200 مگاپیکسلی است که از ویژگی DSG (Dual Slope Gain) سامسونگ در حالت 50 مگاپیکسلی استفاده می کند. این ویژگی دو مقدار تبدیل جداگانه را به سیگنال آنالوگ دریافتی در سطح پیکسل اعمال می کند و “عملکرد فوق العاده HDR” را به ارمغان می آورد. این به این معنی است که می‌توان دو نوردهی را ثبت کرد و از خطر از دست رفتن جزئیات در حالت HDR معمولی جلوگیری کرد. همچنین، این ویژگی این امکان را به سنسور می دهد تا ویدیو های 4K HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه بگیرد.

 

این سنسور در حال حاضر در حال تولید است و ما شاهد معرفی آن در Samsung Galaxy S23 Ultra خواهیم بود که در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن) عرضه می شود.

 

منبع: GSMArena