اپل امسال راهی جز استفاده از درگاه شارژ USB Type-C در سری آیفون 15 نخواهد داشت. این شرکت پورت لایتنینگ اختصاصی خود را حذف خواهد کرد تا از قانون جدید اتحادیه اروپا پیروی کند. با این حال، اپل همیشه آب زیر کاه بوده و بار دیگر چیزی در چنته دارد. اگرچه سری آیفون 15 از USB Type-C استفاده می کند، اما برای همه کابل های Type-C امکان استفاده رایگان نخواهد بود. اپل به طور جدی عملکردهایی را که کابل Type-C غیر اپل می تواند انجام دهد محدود خواهد کرد. با این حال، تمام ویژگی ها با کابل های اختصاصی اپل قابل دسترسی خواهند بود. این بدان معناست که بسیاری از شارژرهای Type-C موجود در بازار به تمام عملکردهای پورت سری آیفون 15 دسترسی نخواهند داشت.

 

طبق ادعای مبهم یکی از کاربران انجمن چینی Weibo، اپل یک برد مدار مجتمع سازگار با لایتنینگ ساخته است که در ترکیب با اتصال USB-C آیفون 15 کار می کند. این بدان معناست که سیستم عامل نحوه تعامل پورت USB Type-C با هر چیزی که به آن متصل است را محدود می کند. این می تواند به این معنی باشد که، علیرغم تغییر شکل اتصال دهنده واقعی، اپل یک محیط کاملا منحصر به فرد لایتنینگ ساخته شده برای آیفون را حفظ می کند. با این حال، پورت USB Type-C iPad، کنترل از راه دور Apple TV و کانکتورهای Thunderbolt در مک های مختلف اپل به دستگاه های دارای گواهی اپل محدود نمی شوند.

 

اپل در آیفون 15 به شما اجازه استفاده از هر کابلی را نخواهد داد

 

اگر این گزارش درست باشد، پورت آیفون به احتمال زیاد عملکردهای اساسی مانند شارژ با سرعت معمولی با هر کابل استاندارد USB Type-C را ارائه می دهد. با این حال، برخی از عملکردهای اضافی، مانند انتقال داده با سرعت بالا یا شارژ سریع، به کابل های تایید شده محدود می شود. اپل در پاییز و به احتمال زیاد طی یک رویداد رسانه ای در ماه سپتامبر به طور رسمی از آیفون 15 رونمایی خواهد کرد. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس ارزان‌تر، یک درگاه USB Type-C معمولی با ظرفیت انتقال داده USB-2 ارائه می‌دهند. آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای تاندربولت 3 از طریق USB Type-C خواهند بود. این ویژگی امکان انتقال سریع داده ها و خروجی نمایشگر 4K را فراهم می کند.

 

منبع: Gizchina