سری آیفون 15 به عنوان جدیدترین پرچمدار گوشی های آیفون در سپتامبر (شهریور) عرضه خواهد شد و انتظارات تا زمانی که گوشی‌ها در نهایت عرضه شوند، همچنان بالا خواهد رفت. مثل همیشه، با شایعات متعددی از زوایای مختلف مواجه خواهیم شد.

 

جدیدترین شایعاتی که در حال حاضر در اینترنت منتشر شده است در مورد طراحی آیفون 15 پرو است. یکی از افشاگران رندری را به اشتراک گذاشته است که نمای نزدیک تری از ظاهر آیفون 15 پرو به ما می دهد. تصویر جزئیاتی مانند طراحی، پورت شارژ، صفحه نمایش و برآمدگی دوربین گوشی را نشان می دهد.

 

مانند همیشه، اپل ممکن است آیفون 15 پرو، پرو مکس و دو مدل دیگر را در سپتامبر امسال عرضه کند. از این رو، این رندرها ممکن است برای تایید طراحی واقعی خیلی زود باشد. با این حال، طبق شایعات و گمانه‌زنی‌ها، این می‌تواند بسیار شبیه به آنچه در رویداد معرفی سپتامبر شاهد خواهیم بود، به نظر برسد.

 

معمولاً اپل هر زمان که بخواهد محصول جدیدی را عرضه کند، فایل های CAD را برای سازندگان لوازم جانبی ارسال می کند. این به سازندگان لوازم جانبی کمک می کند تا اکسسوری ها را قبل از عرضه محصول بسازند. منابع می گویند که این رندر جدید آیفون 15 پرو بر اساس یک فایل CAD است که اپل برای یک سازنده قاب گوشی چینی ارسال کرده است.

 

طراحی آیفون 15 با پورت تایپ سی چگونه به نظر می رسد؟

 

با نگاهی دقیق تر به رندر از پایین، اولین چیزی که متوجه خواهید شد، معرفی پورت USB-C است. بعد از مدت‌ها رفت و برگشت، آیفون بالاخره پورت لایتنینگ کند را برای یک پورت USB-C سریع‌تر حذف می‌کند.

 

همچنین متوجه خواهید شد که این گوشی برای اولین بار پس از چهار سال طراحی متفاوتی خواهد داشت. این طراحی هنوز هم کمی شبیه به سری آیفون 14 به نظر می رسد، اما آیفون 15 دارای طراحی منحنی از پشت و همچنین از شیشه جلو است. این طراحی نسبت به طراحی قبلی بسیار منطقی است به خصوص در مورد هندلینگ دستگاه.

 

اگر از پشت به آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آرایش دوربین تغییر نکرده است. با این وجود، متوجه برآمدگی دوربین ضخیم‌تر از آیفون ۱۴ پرو خواهید شد. این از نظر فنی یک چیز را نشان می دهد. سنسور بزرگتر که همچنین به معنای عملکرد بهتر دوربین است.

 

دکمه های کناری نیز طراحی مشابه نسخه قبلی دارند، اما ممکن است مکانیسم های متفاوتی داشته باشند. منابع گفته اند که سری آیفون 15 دیگر از دکمه های فشاری کنار دستگاه استفاده نخواهد کرد. آنها ممکن است با دکمه‌های بازخورد لمسی درست مانند آنچه اپل برای دکمه هوم آیفون 7 استفاده کرد، ارائه شوند.

 

طراحی آیفون 15 با پورت تایپ سی چگونه به نظر می رسد؟

 

یکی دیگر از تغییرات عمده ای که ممکن است در آیفون 15 پرو ببینیم، صفحه نمایش است. ممکن است اندازه و رزولوشن صفحه نمایش آن مشابه آیفون 14 پرو باشد، اما حاشیه های آیفون 15 پرو بسیار کوچک می شوند. این امر باعث می شود که گوشی نسبت به آیفون 14 پرو منطقه دید بهتری داشته باشد. جزیره پویا نیز از نظر اندازه و موقعیت در هر دو گوشی یکسان به نظر می رسد.

 

نظر شما در اینباره چیست؟

 

منبع: Gizchina