کوالکام به تازگی از چیپست میان رده جدید خود با نام اسنپدراگون 7+ نسل 2 رونمایی کرده است. و نگران نباشید! هیچ خبری از تراشه های Snapdragon 7+ Gen 1 و Snapdragon Gen 2 وجود نداشته است که شما از آن بی خبر مانده باشید. Snapdragon 7 Gen 1 اصلی تنها به تعداد انگشت شماری از دستگاه ها نیز راه یافت، اما امیدواریم همه چیز اکنون تغییر کند.

 

Snapdragon 7+ Gen 2 نوید بهبود عملکرد و بهره وری انرژی قابل توجهی را می دهد. هسته اصلی CPU Kryo با فرکانس 2.91 گیگاهرتز کار می کند و کل این بخش از ترکیب CPU 1 + 3 + 4 در مقایسه با SD7 Gen 1 بیش از 50 درصد افزایش عملکرد را ارائه می دهد.

 

از سوی دیگر، یک پردازنده گرافیکی Adreno که نامش فاش نشده است، عملکرد 2 برابری را در پردازش های گرافیکی نوید داده است.

 

همانطور که معمولا در مورد اعلامیه های کوالکام اتفاق می افتد، هیچ مشخصات دقیقی از CPU یا بسته GPU وجود ندارد. خبر خوب این است که دستگاه‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند تا اوایل این ماه وارد بازار می‌شوند، بنابراین برای پیدا کردن آن‌ها نیازی نیست تا مدت زمان زیادی را منتظر بمانیم.

 

تراشه اسنپدراگون 7+ نسل 2 معرفی شد

 

سایر ویژگی‌های این پلتفرم جدید عبارتند از Auto Variable Rate Shading که صحنه‌های بازی در پیش‌زمینه را با وضوح بالا ارائه می‌کند و پس‌زمینه را با وضوح پایین باقی می‌گذارد تا در مصرف انرژی و منابع صرفه‌جویی شود. Volumetric Rendering نیز وجود دارد که با پلتفرم Snapdragon 8 Gen 1 عرضه شد.

 

ISP نیز تقویت شده است. برای بهبود عکاسی در نور کم با قرار دادن 30 تصویر در یک تصویر، اکنون این بخش از ISP هجده بیتی سه گانه استفاده می کند. سنسورهای 200 مگاپیکسلی و همچنین فیلمبرداری HDR با نوردهی سه گانه از دو دوربین به طور همزمان نیز توسط این ISP پشتیبانی می شوند.

 

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، موتور هوش مصنوعی کوالکام عملکرد ۲ برابری بهبود یافته و ۴۰ درصد صرفه‌جویی در باتری در هر وات را ارائه می‌دهد.

 

برای اتصال، Snapdragon 7+ Gen 2 از سیستم Snapdragon X62 5G Modem-RF با حداکثر سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند. مهم‌تر از آن، گوشی‌هایی که از سری 7 تراشه اسنپدراگون در آنها استفاده می شود، بالاخره می‌توانند از ویژگی 4G/5G Dual-Sim Dual Active (DSDA) استفاده کنند.

 

منبع: GSMArena