اپل به تازگی iOS 16.4، آخرین نسخه iOS 16 را که خود در ژوئن سال گذشته معرفی شد و در پاییز با خانواده آیفون 14 عرضه شد، منتشر کرد. امسال iOS 17 همراه با سری آیفون 15 به احتمال زیاد در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد و امروز گزارش جدیدی در مورد آن منتشر شده است.

 

به گفته این منبع، که در گذشته در موارد مرتبط با اپل قابل اعتماد بوده است، iOS 17 تغییرات بصری بزرگی را معرفی نخواهد کرد. در واقع، تقریباً باید انتظار داشته باشید که ظاهر آن شبیه به iOS 16 باشد. در عوض، تمرکز نسخه آتی روی افزایش پایداری و کارایی و پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی Reality Pro AR/VR اپل خواهد بود.

 

برای این منظور، iOS 17 یک برنامه جدید و اختصاصی برای این هدست ارائه خواهد کرد. ظاهراً این مفهوم مشابه برنامه Watch است، اما با “ویژگی های قابل توجهی بیشتر”. به نظر می رسد برنامه Home به همین منظور در حال اصلاح است و با “تغییرات عمده” همراه با “ترفندهای” جزئی تر برای Find My منتشر خواهد شد.

 

علاوه بر این، طبق گزارش ها، برنامه Music تغییراتی را در ارتباط با ناوبری در آن به همراه خواهد داشت. برنامه Mail «کمی» ساده‌تر می‌شود و یادآوری‌ها و فایل‌ها بهبود می‌یابند، اگرچه به ما گفته نشده است که چگونه. ظاهراً باید منتظر تغییرات جزئی در برنامه های تناسب اندام و کیف پول نیز باشید که مورد آخر ممکن است به Apple Pay Later متصل شود.

 

به نظر می رسد iOS 17 برای اجرا بر روی شش دستگاه دارای جزیره پویا ساخته شده است که دو مورد از آن ها آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هستند. بنابراین به نظر می رسد که هر چهار مدل آینده آیفون 15 دارای جزیره پویا خواهند بود و در نهایت ناچ را کنار خواهند گذاشت.

 

هر آنچه از iOS 17 میدانیم + گوشی های قابل پشتیبانی

 

با توجه به بخش‌های دیگر کد iOS 17، هر چهار آیفون آینده دارای پورت USB-C خواهند بود، اما تنها دو آیفون از سرعت USB 3.2 پشتیبانی می‌کنند، احتمالاً Pro و Pro Max. گوشی‌های غیر پرو نیز، با سرعتی مشابه سرعتی که در حال حاضر از طریق پورت لایتنینگ دریافت می‌کنند، به فعالیت خودشان ادامه می دهند.

 

در نهایت، گفته می‌شود که آیفون 15 پرو مکس با نرم‌افزار پردازش تصویر «پیشرفته‌تر» در مقایسه با آیفون 15 پرو، و سیستم خنک‌کننده بهتر (که احتمالاً حداقل تا حدی به دلیل بزرگ‌تر بودن گوشی ممکن شده است) عرضه می‌شود. .

 

iOS 17 قرار است در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) در اولین روز کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) ارائه شود.

 

اگر می‌پرسید چه انتظاری از نسخه آتی داشته باشید، یک منبع ناشناس که سال گذشته جزئیات دقیقی درباره جزیره پویا را فاش کرد، جزئیاتی را در اختیار دارد. ظاهرا iOS 17 بر روی بهبود عملکرد و پایداری متمرکز خواهد بود، بنابراین نباید انتظار تغییرات عظیمی را داشته باشید، به استثنای یک بخش.

 

ظاهراً، این شرکت برای اولین بار از زمان معرفی، مرکز کنترل را بازسازی خواهد کرد. این ویژگی ده سال پیش با iOS 7 شروع به کار کرد و آخرین ظاهر خود را با iOS 11 به دست آورد.

 

هر آنچه از iOS 17 میدانیم + گوشی های قابل پشتیبانی

 

متأسفانه، منبع مورد نظر جزئیات خاصی در مورد این بازسازی مرکز کنترل ارائه نکرده است. همانطور که ممکن است بدانید، مرکز کنترل یا کنترل سنتر جایی است که کاربران آیفون برای دسترسی سریع به کنترل‌هایی مانند Wi-Fi، بلوتوث، روشنایی، صدا و سایر عملکردهای سیستم به آن مراجعه می‌کنند.

 

در ادامه گفته شده است که تلفن های همراه زیر از نسخه 17 سیستم عامل iOS پشتیبانی می کنند:

iPhone 14 / 14 Plus / 14 Pro / 143 Pro Max
iPhone 13 / 13 Mini / 13 Pro / 13 Pro Max
iPhone 12 / 12 Mini/ 12 Pro / 12 Pro Max
iPhone 11 / 11 Pro / 11 Pro Max
iPhone XS / XS Max
iPhone XR
iPhone SE (نسل دوم و سوم)

 

متاسفانه قرار نیست سه تلفن همراه آیفون X، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس این به روزرسانی جدید را دریافت کنند.

 

منبع: GSMArena