اپل امروز در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود از iOS 17 رونمایی کرد. این آخرین نسخه از سیستم عامل تلفن آنهاست و طبق معمول پاییز امسال عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در چند ساعت آینده منتشر شود و پس از آن در ماه آینده نسخه بتا عمومی منتشر شود.

 

iOS 17 با پیشرفت‌های کمی همراه است، حتی اگر هیچ چیز به عنوان یک ویژگی همه‌چیز برجسته نباشد. با این حال، بسیاری از افزودنی‌ها پتانسیل بسیار مفیدی را دارند، و به سبک واقعی اپل، بسیاری از ویژگی‌های جدید به‌طور یکپارچه در همه دستگاه‌ها با هم کار می‌کنند.

 

برای شروع، Live Voicemail را داریم، به این معنی که شما مجبور نیستید زمانی که شماره‌ای را که نمی‌شناسید در حال تماس است، به آن پاسخ دهید. تلفن این کار را برای شما انجام می‌دهد و متن پیمایشی مستقیم از صحبت‌های فرد تماس‌گیرنده را نمایش می‌دهد. شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش دارد جواب بدهید یا خیر. تماس‌هایی که توسط شرکت‌های مخابراتی به‌عنوان هرزنامه شناسایی می‌شوند به‌عنوان پست صوتی زنده نشان داده نمی‌شوند و در عوض فوراً رد می‌شوند.

 

سیستم عامل iOS 17 معرفی شد؛ ویژگی های جدید کدامند؟

 

سپس صفحه تماس قابل تنظیم جدید را داریم که اپل آن را Contact Posters می نامد. در iOS 17 می‌توانید نحوه ظاهر آنها را تغییر دهید و روش‌های زیبایی را برای عکس‌ها یا Memoji انتخاب کنید، و «تایپوگرافی چشم‌نواز» و رنگ‌های فونت را اضافه کنید. این‌ها در برنامه‌های شخص ثالث نیز کار می‌کنند، و همچنین زمانی استفاده می‌شوند که می‌خواهید اطلاعات تماس را از طریق ویژگی جدیدی به نام NameDrop با شخصی به اشتراک بگذارید. به آسانی ضربه زدن به تلفن‌های خود (یا آیفون و اپل واچ) و کارت های تماس تعویض می شوند.

 

سیستم عامل iOS 17 معرفی شد؛ ویژگی های جدید کدامند؟

 

FaceTime اکنون از گذاشتن پیام‌های صوتی و تصویری برای زمانی که با شخصی تماس می‌گیرید و او در دسترس نیست، پشتیبانی می‌کند. تماس‌های FaceTime همچنین واکنش‌های ویدیویی را دریافت می‌کنند: قلب، بالن، آتش‌بازی، پرتوهای لیزر، باران و موارد دیگر. اینها با حرکات ساده فعال می شوند و در برنامه های شخص ثالث نیز پشتیبانی می شوند. شاید بزرگ‌ترین خبر مرتبط با FaceTime این باشد که می‌توانید با Apple TV خود تماس برقرار کرده و تماس بگیرید. یا با آیفون خود تماس برقرار کنید و سپس آن را به Apple TV بسپارید.

 

صفحه‌کلید دارای تصحیح خودکار جدید با هوش مصنوعی از دیگر ویژگی های سیستم عامل iOS 17 است. پیش‌بینی‌های درون خطی و مدل جدید تشخیص گفتار را داراست. همه اینها طبیعتاً برای بهبود تجربه تایپ شما در نظر گرفته شده اند. اپلیکیشن iMessage توانایی‌های جستجو را با فیلترها، عملکرد تند کشیدن به پاسخ، قابلیت رونویسی پیام‌های صوتی، پشتیبانی از به‌روزرسانی لحظه‌ای مکان در برنامه، استیکرهای ایموجی بهبود یافته و استیکرهای زنده با سوژه‌های برداشته‌شده از عکس‌ها را بهبود بخشیده است.

 

سیستم عامل iOS 17 معرفی شد؛ ویژگی های جدید کدامند؟

 

ورود به سیستم یک ویژگی ایمنی جدید است که در هنگام مسافرت، کار چک کردن اعضای خانواده را بر عهده می گیرد. این کار به این صورت است: هنگامی که یک Check In را شروع کردید، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده به طور خودکار هنگامی که به مقصد خود رسیدید مطلع می شود. اگر به سمت مقصد پیشرفت نمی کنید، مخاطب انتخابی موقعیت مکانی، سطح باتری و وضعیت سرویس تلفن همراه شما برای آن مخاطب ارسال خواهد شد.

 

سیستم عامل iOS 17 معرفی شد؛ ویژگی های جدید کدامند؟

 

StandBy چیزی است که اپل آن را تجربه تمام‌صفحه جدید خود می‌نامد که وقتی می‌خواهید از آیفون خود روی میز خواب یا مثلاً در آشپزخانه یا روی میز در حالت افقی استفاده کنید، ظاهر می‌شود. این ویژگی ساعت‌های زیبا، عکس‌ها یا ویجت‌های مورد علاقه، از جمله Smart Stacks را نشان می‌دهد که ویجت‌های مناسب را در زمان مناسب نشان می‌دهد. همچنین از Live Activities، Siri، تماس‌های دریافتی و اعلان‌های بزرگ‌تر پشتیبانی می‌شود تا در هنگام مشاهده از راه دور به قابلیت استفاده کمک کند.

 

سیستم عامل iOS 17 معرفی شد؛ ویژگی های جدید کدامند؟

 

دیگر نیازی به گفتن «Hey Siri» برای فراخوانی دستیار صوتی اپل نیست، که الف) هنوز وجود دارد و ب) پیشرفت‌های اخیر در مدل‌های زبان بزرگ به نحوی غم‌انگیز باقی مانده است. در iOS 17، علامت تماس دستیار فقط “Siri” است. همچنین پشتیبانی از دستورات پشت سر هم وجود دارد، چیزی که Google Assistant برای سال‌ها از آن برخوردار بوده است.

 

سیستم عامل iOS 17 معرفی شد؛ ویژگی های جدید کدامند؟

 

در نهایت، Safari محافظت بیشتری را برای مرور خصوصی اضافه می‌کند، برنامه Health مجموعه جدیدی از ویژگی‌های سلامت روان دارد و Apple Music لیست‌های پخش مشترکی را معرفی می‌کند که می‌توانید با دوستان خود لذت ببرید.

 

منبع: GSMArena