اینجاست. پس از سال ها شایعات و گمانه زنی ها، امروز اپل، Vision Pro را رسما معرفی کرد. این اولین هدست VR/AR این شرکت است، اما مطمئناً، اپل آن را اینگونه نمی نامد – در عوض، به عنوان اولین “کامپیوتر فضایی” نامگذاری شده است. همچنین یک سیستم عامل کاملاً جدید به نام visionOS را اجرا می کند.

 

«سیستم نمایش» این هدست دارای 23 میلیون پیکسل («بیش از یک تلویزیون 4K برای هر چشم») در دو صفحه نمایش میکرو OLED، «هر کدام به اندازه یک تمبر پستی» است، اگر کسی آن را به خاطر بیاورد. لنزهای کاتادیوپتری سفارشی نیز در آن وجود دارد تا “شارپنس و شفافیت باورنکردنی” را برای “تجربه های خیره کننده” با رنگ گسترده و محدوده دینامیکی بالا فعال کند. برای کاربرانی که نیاز به تصحیح بینایی دارند، درج‌های اپتیکال زایس برای اطمینان از صحت بصری و دقت ردیابی چشم وجود خواهد داشت.

 

با هدست اپل Vision Pro آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر فضایی اپل

 

Vision Pro از یک نسخه دو هسته ای سفارشی از چیپست M2 اپل پشتیبانی می کند، به کمک یک تراشه کاملاً جدید R1 که ورودی 12 دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون را پردازش می کند تا اطمینان حاصل شود که محتوا همیشه درست جلوی چشمان شما ظاهر می شود. R1 تصاویر جدید را در عرض 12 میلی‌ثانیه به نمایشگر ارسال می‌کند که ظاهراً 8 برابر سریع‌تر از یک چشم به هم زدن است.

 

عمر باتری این هدست از یک بسته باتری قابل حمل سفارشی خارجی برای عملکرد بالا دو ساعت است، یا می‌توانید در تمام طول روز با اتصال به برق از آن استفاده کنید.

 

قفل Vision Pro را با شبکیه چشم خود از طریق یک سیستم جدید به نام Optic ID باز می کنید که یک سیستم احراز هویت امن جدید برای تجزیه و تحلیل عنبیه شما است.

 

رابط کاربری visionOS توسط چشم ها، دست ها و صدای شما کنترل می شود – هیچ کنترل کننده فیزیکی وجود ندارد. می‌توانید با نگاه کردن به برنامه‌ها، ضربه زدن به انگشتانتان برای انتخاب، تکان دادن مچ دست برای پیمایش یا استفاده از صدایتان برای دیکته کردن، در میان برنامه‌ها مرور کنید.

 

با هدست اپل Vision Pro آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر فضایی اپل

 

از طریق چیزی که اپل EyeSight نامیده است، هنگامی که شخصی به شما نزدیک می شود در حالی که شما هدست را در دست دارید، دستگاه حالت شفاف را فعال می کند، آنها می توانند تصویری از چشمان شما را ببینند، در حالی که شما نیز می توانید آنها را ببینید. هنگامی که در یک محیط غوطه ور هستید یا از یک برنامه استفاده می کنید، EyeSight نشانه های بصری به دیگران می دهد که شما “در حال حاضر مشغول” هستید.

 

یک App Store جدید برای visionOS وجود دارد که در آن می توانید به صدها هزار برنامه آیفون و آیپد دسترسی داشته باشید که به طور خودکار با سیستم ورودی جدید Vision Pro کار می کنند. این هدست به شما امکان می‌دهد با همه افراد حاضر در تماس که در کاشی‌های اندازه واقعی نشان داده شده است، تماس‌های FaceTime داشته باشید، همچنین صدای فضایی نیز وجود دارد، بنابراین همه آنها به نظر می‌رسند که از جایی که قرار گرفته‌اند صحبت می‌کنند.

 

کاربرانی که ویژن پرو را در حین مکالمه می پوشند، به عنوان یک “شخصیت” منعکس می شوند، که یک آواتار دیجیتالی از خودشان است که با استفاده از پیشرفته ترین تکنیک های یادگیری ماشینی اپل ایجاد شده و حرکات صورت و دست را در زمان واقعی منعکس می کند. می‌توانید یک فیلم را با هم تماشا کنید، عکس‌ها را مرور کنید، یا در یک ارائه همکاری کنید.

 

رابط سه بعدی visionOS به برنامه‌ها اجازه می‌دهد در هر مقیاسی در کنار هم ظاهر شوند و از Magic Keyboard و Magic Trackpad نیز پشتیبانی می‌شود تا بتوانید یک فضای کاری راه‌اندازی کنید که قابلیت‌های Mac خود را به‌صورت بی‌سیم به Vision Pro می‌آورد، “ایجاد یک فضای بزرگ و خصوصی، و صفحه نمایش قابل حمل 4K با متن فوق العاده واضح.

 

Vision Pro می‌تواند هر فضا را به یک سینمای شخصی با صفحه نمایشی که “عرض 100 فوت احساس می‌شود” و همچنین سیستم صوتی فضایی پیشرفته تبدیل کند. همچنین می توانید بیش از 100 بازی Apple Arcade را روی صفحه نمایشی به اندازه دلخواه خود با صدای فراگیر و پشتیبانی از کنترلرهای بازی محبوب بازی کنید.

 

با هدست اپل Vision Pro آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر فضایی اپل

 

با چرخاندن Digital Crown روی هدست، می توانید میزان حضور یا غوطه ور بودن خود را کنترل کنید. Vision Pro اولین دوربین سه بعدی اپل را دارد که به شما امکان می دهد با Spatial Audio خاطرات مورد علاقه خود را ثبت کنید، دوباره زنده کنید و در آنها غوطه ور شوید. می توانید به کل کتابخانه عکس خود در iCloud دسترسی داشته باشید و عکس ها و فیلم ها را در مقیاس واقعی مشاهده کنید. و پانوراماهای گرفته شده در آیفون گسترش می یابند و اطراف شما می پیچند و این حس را ایجاد می کنند که دقیقا همان جایی که عکس گرفته شده ایستاده اید.

 

شیشه Apple Vision Pro به طور یکپارچه در یک قاب آلیاژ آلومینیوم سفارشی که در اطراف صورت شما خمیده می شود، جریان می یابد، با یک سیستم مدولار که امکان تناسب متناسب را فراهم می کند. در حالی که تسمه های منعطف تضمین می کند صدا نزدیک به گوش شما باقی می ماند. بند سر با یک مکانیسم ساده ایمن شده است که امکان تعویض آسان به اندازه یا سبک دیگر را فراهم می کند. نمونه پیش‌فرض سه بعدی به صورت تک تکه بافتنی است تا بالشتک، قابلیت تنفس و کشش را فراهم کند.

 

با هدست اپل Vision Pro آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر فضایی اپل

 

اپل ویژن پرو تنها در اوایل سال آینده در ایالات متحده با قیمت 3499 دلار در دسترس خواهد بود. سپس در سال 2024 به کشورهای دیگر گسترش خواهد یافت.

 

منبع: GSMArena