گلکسی S23 FE قرار بزودی روانه بازار شود و احتمالاً در هفته های آینده در برخی مناطق خاص عرضه خواهد شد. اما با وجود اینکه این دستگاه یکی از پرچمداران سری S23 خواهد بود، مشخصات بالایی نخواهد داشت. زمانی که نگاهی به چیپست بیندازید، قضیه کاملاً مشهود خواهد بود.

 

احتمالا باید حدس زده باشید که گوشی Samsung Galaxy S23 FE با تراشه Exynos 2200 عرضه خواهد شد. اگر به یاد داشته باشید، این چیپستی است که در گذشته و در مدل های Samsung Galaxy S22 برای مناطق خاص عرضه شده بود. و از آنجایی که چیپست مشکلات زیادی داشت، سری S22 به دلیل آن نقدهای منفی زیادی دریافت کرد.

 

با توجه به این موضوع، بسیاری از ما انتظار داشتیم که گلکسی اس 23 FE را با اسنپدراگون 8 نسل 2 ببینیم. حداقل، اگر این امکان برای سامسونگ وجود نداشت، انتظار داشتم این دستگاه با اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه شود. اما موارد خاصی وجود دارد. دلایلی که چرا سامسونگ به جای چیپست Qualcomm Snapdragon از Exynos 2200 استفاده خواهد کرد که در پایین به آنها خواهیم پرداخت:

 

موجودی تراشه

 

چرا گلکسی S23 FE با تراشه اسنپدراگون عرضه نخواهد شد؟!

 

همانطور که قبلا ذکر شد، گوشی های سامسونگ گلکسی S22 در مجموع نظرات مثبت خوبی دریافت نکردند. اگزینوس 2200 باعث شد سامسونگ فروش کمتری نسبت به پیش بینی ها داشته باشد. این می توانست در نهایت باعث شود غول کره جنوبی تولید دستگاه های S22 با این چیپست را متوقف کند.

 

این بدان معناست که سامسونگ در حال حاضر حجم عظیمی از Exynos 2200 را در اختیار دارد. بنابراین، سامسونگ تصمیم گرفته تا از این موجودی در Galaxy S23 FE استفاده کند.

 

ارائه محصول با ارزش بالا

 

دستگاه های Samsung Fan Edition (FE) همیشه مورد علاقه کاربرانی بوده اند که به دنبال محصولات بودجه محور هستند و Galaxy S23 FE قصد ندارد از این نظر استثنا باشد. اکنون ممکن است بدانید که خرید چیپست های کوالکام چقدر هزینه دارد. به طور دقیق، کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 را با قیمت 160 دلار در هر دستگاه به فروش می رساند. از سوی دیگر، هر عدد اسنپدراگون 8 نسل 1 حدودا 130 دلار قیمت دارد.

 

اگر سامسونگ از هر یک از این SoC ها برای Galaxy S23 FE استفاده کند، پایین نگه داشتن قیمت برای سامسونگ بسیار سخت خواهد بود. و اگر دستگاه با برچسب قیمت جذاب عرضه نشود، سامسونگ قادر به فروش آن نخواهد بود.

 

قیمت گوشی S23 استاندارد از 799.99 دلار شروع می شود. و برای اینکه دستگاه FE برای مردم جذاب باشد، سامسونگ باید قیمت آن را کمتر در نظر بگیرد. من انتظار دارم که قیمت آن 599 دلار باشد. اما این فقط دو سنت من است. زمانی که سامسونگ در مورد این دستگاه اظهارنظر رسمی کند، مطمئناً متوجه خواهیم شد.

 

جبران زیان مالی

 

چرا گلکسی S23 FE با تراشه اسنپدراگون عرضه نخواهد شد؟!

 

همانطور که قبلاً اشاره شده بود، سری گلکسی S23 آنطور که سامسونگ انتظار داشت فروش خوبی را تجربه نکرده است. اگرچه، ترکیب در ابتدا بسیار عالی بود. سامسونگ پیش بینی می کند که فروش این سری در سه ماهه دوم بیش از 20 درصد کاهش یابد.

 

این یکی از دلایلی است که سامسونگ گلکسی S23 FE را زودهنگام عرضه می کند. سامسونگ می خواهد زیان های مالی فعلی خود را جبران کند. و اگر سامسونگ بخواهد فروش خود را افزایش دهد و سود بیشتری کسب کند، استفاده از چیپست داخلی منطقی تر است.

 

بنابراین، با استفاده از Exynos 2200 در Galaxy S23 FE، سامسونگ می تواند حاشیه سود دستگاه را افزایش دهد. و اگر دستگاه به خوبی بفروشد، به شرکت اجازه می دهد تا زیان مالی فعلی خود جبران کند.

 

آیا SAMSUNG GALAXY S23 FE یک تلفن همراه خوب خواهد بود؟

 

گزارشی وجود دارد که حاکی از آن است که سامسونگ در حال حاضر از یک فرآیند پیشرفته 4 نانومتری برای تولید انبوه Exynos 2200 استفاده می‌کند. این امر می‌تواند عملکرد گلکسی S23 FE را بسیار بهتر از دستگاه‌های S22 با چیپست مشابه کند.

 

علاوه بر این، سامسونگ از سیل انتقاداتی که در مورد Exynos 2200 دریافت کرد، بیش از حد آگاه است. بنابراین، نمی‌خواهد با Samsung Galaxy S23 FE با همین موضوع روبرو شود، چرا که این مورد به فروش شرکت آسیب می رساند. بنابراین، این دستگاه واقعاً می تواند یک انتخاب عالی برای پول باشد. فقط باید منتظر رونمایی رسمی باشیم تا نتیجه پیش بینی های ما تایید شود.

 

منبع: Gizchina