هنگامی که اولین آیفون SE در سال 2016 عرضه شد (بر اساس مدل قدیمی‌تر آیفون 5 اس)، برخی فکر می‌کردند که اپل به حرف طرفداران گوش داده و برای کسانی که هنوز هم به دنبال یک تلفن همراه جمع و جور هستند، محصولی جدید طراحی کرده است.

 

شخصاً فکر می‌کردم این روش کوپرتینویی ها برای بازیافت قطعات سخت‌افزار قدیمی‌تر برای سود بیشتر باشد، نه اینکه این کار مشکل خاصی داشته باشد اما با این حال، از آنجایی که هیچ یک از تئوری های ذکر شده قابل تایید نیستند، فکر می کنم باید به سومین و ایمن ترین نظریه پایبند باشیم، و آن این است که iPhone SE به سادگی پاسخ اپل به بهترین گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه و اقتصادی است. آیفون 400 دلاری برای کسانی که نمی خواهند 800 تا 1200 دلار برای یک محصول با سیستم عامل iOS بپردازند.

 

آیفون SE 3 دقیقاً شبیه آیفون SE 2 سال 2020 است که خود یک آیفون 8 با جدیدترین تراشه اپل در آن زمان بود. به عبارت دیگر، سنت بازیافت قطعات آیفون (واقعاً قدیمی) همچنان ادامه دارد و باعث می‌شود خط تولید SE نسبتاً راکد به نظر برسد. به ویژه در مقایسه با تلفن‌های اندرویدی ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلاری موجود در بازار امروز.

 

اما به نظر می رسد اکنون آیفون SE 4 بالاخره در حال انجام کاری برای تغییر است! و بسته به اینکه چگونه به آن نگاه می کنید، این گوشی ممکن است یکی از هیجان انگیزترین ارتقاهایی باشد که در این مدت دیده ایم. من حتی فکر می کنم می تواند یکی از پرفروش ترین گوشی های سال 2024 باشد. البته این در صورتی است که … در سال 2024 عرضه شود.

 

آیفون SE 4؛ میان رده ای که گوگل و سامسونگ از آن متنفرند!

 

طبق اطلاعات منتشر شده توسط افشاگری با نام Unknownz21، آیفون SE جدید باید تقریباً شبیه آیفون 14 به نظر برسد. این بدان معناست که Face ID باید در نهایت جایگزین دکمه هوم قدیمی (اما مورد علاقه برخی) Touch ID شود، در حالی که افشاگر همچنین می گوید که باید منتظر USB-C باشیم. ، یک دوربین پشتی تکی و حتی همان دکمه Action که انتظار می رود در ماه سپتامبر در آیفون 15 پرو معرفی شود. جدای از آن، یکی دیگر از شایعات حاکی از آن است که آیفون SE 4 از نمایشگر OLED مانند آیفون 14 استفاده خواهد کرد.

 

در اینجا خلاصه‌ای سریع از مشخصات آیفون SE 4 را با توجه به شایعات فوق برای شما گرد آوری کرده ایم:

 

نمایشگر: صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED شصت هرتزی با ناچ (یکسان با آیفون 14)

دوربین: تک دوربین 12 مگاپیکسلی و دوربین جلو 12 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 4K

باتری: باتری 3000 میلی آمپر ساعتی، درگاه شارژ USB-C، پشتیبانی از شارژ بی سیم

عملکرد و فضای ذخیره سازی: تراشه Apple A16 Bionic (رم 6 گیگابایت). گزینه های ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

ویژگی‌های اضافی: حفاظت در براب گرد و غبار و آب IP67، دکمه Action

قیمت: قیمت اولیه 529 دلار

 

حال، اگر مشخصات ذکر شده در بالا باعث می‌شود آیفون SE یک خرید قانع کننده به نظر برسد، به این دلیل است که واقعاً می‌تواند چنین باشد. اپل به دنبال اندرویدی ها آمده است و آیفون SE 4 با ظاهری مدرن‌تر در نهایت می‌تواند حتی وفادارترین کاربران اندروید را متقاعد کند که تیم خود را تغییر دهند.

 

اگر تا به حال به خرید آیفون یا ارتقا از یک مدل قدیمی فکر کرده اید اما به دلیل گرانی آیفون های فعلی نتوانسته اید این کار را انجام دهید، آیفون SE 4 توجه شما را به خود جلب می کند، در حالی که جایگزین های اندرویدی مانند پرچمدار پیکسل، Nothing Phone را در اختیار شما قرار می دهد. و Galaxy FE نیز مشخص نیست در چه وضعیتی است.

 

اشتباه نکنید، پرچمداران 400 تا 600 دلاری اندروید دارای ویژگی های اضافی کافی برای جذب کاربران خاصی هستند که به اندازه کافی به نمایشگر 120 هرتز و دوربین فوق عریض اهمیت می دهند. اما صادقانه بگویم… جدای از این دو ویژگی، نمی‌دانم که چگونه گوشی‌های اندرویدی در این بازه قیمتی قادر به رقابت با آیفون SE 4 هستند.

 

طبق سنت همیشگی اپل، انتظار میرود این تلفن همراه خوش قیمت با تغییرات مثبت سخت افزاری و ظاهری، در بهار سال 2024 روانه بازار شود.

 

منبع: PhoneArena