اپل در رویداد بزرگ خود، مدل های جدید آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را در کنار آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به صورت رسمی معرفی کرد. پورت USB-C و Dynamic Island این بار به آیفون‌های عادی آمده اند.

 

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای صفحه‌نمایش‌هایی با حداکثر روشنایی 2000 نیت (دو برابر نسل قبلی)، روکش دارای بافت و مات، لبه‌ای منحنی روی قاب آلومینیومی، عمر باتری تمام روز و پنج رنگ جدید دارند. این دستگاه‌ها از چیپست A16 Bionic سال گذشته بهره می‌برند.

 

خانواده گوشی های آیفون 15 با چندین ویژگی مهم معرفی شدند

 

دوربین اصلی این بار دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی است، اگرچه سنسور آن کوچکتر از آنچه آیفون 15 پرو از آن برخوردار است و حتی از نمونه ای که در مدل های آیفون 14 پرو در سال گذشته وجود دارد، با این وجود، اپل می‌گوید که می‌تواند به جای یک سنسور تله فوتو واقعی، عکس های تله‌فوتو 2 برابری بگیرد.

 

این سیستم دوربین به شما امکان می‌دهد “پرتره‌های نسل بعدی” با “جزئیات واضح‌تر، رنگ‌های زنده‌تر و عملکرد بهبودیافته در نور کم” بگیرید. و دیگر لازم نیست به حالت پرتره بروید. اگر فرد، سگ یا گربه ای در کادر وجود داشته باشد، یا وقتی برای فوکوس ضربه می زنید، آیفون به طور خودکار اطلاعات عمق را می گیرد، بنابراین در صورت تمایل می توانید بعداً هر تصویری را به یک پرتره تبدیل کنید (و نقطه فوکوس را تنظیم کنید). حالت شب “جزئیات واضح تر و رنگ های زنده تر” دریافت می کند. HDR هوشمند نیز بهبود یافته است، از جمله برای برنامه های شخص ثالث مانند اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت.

 

SOS اضطراری از طریق ماهواره در حال حاضر در 14 کشور موجود است و اواخر این ماه به اسپانیا و سوئیس می رسد. علاوه بر این، آیفون 15 و 15 پلاس دارای کمک جاده ای از طریق ماهواره هستند که از ایالات متحده و از طریق AAA شروع می شود. این سرویس به مدت دو سال پس از خرید تلفن خود رایگان خواهد بود، با یک رابط بصری که شامل یک پرسشنامه کوتاه برای ثبت جزئیات مهم در مورد وضعیت شما است.

 

خانواده گوشی های آیفون 15 با چندین ویژگی مهم معرفی شدند

 

قیمت پایه گوشی آیفون 15 از 799 دلار و آیفون 15 پلاس از 899 دلار برای نسخه پایه 128 گیگابایتی شروع می شود. پیش‌ فروش از 15 سپتامبر (25 شهریور) آغاز می‌شود و دستگاه‌ها در تاریخ 22 سپتامبر (31 شهریور) عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها در رنگ‌های صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی عرضه خواهند شد.

 

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس بزرگ‌ترین ارتقاء این سری از احتمالاً اولین پرو مکس در سال 2019 هستند. این تغییر ظاهری سال‌ها در حال ساخت بودi اما آیفون بالاخره یک پورت USB-C دارد.

 

مدل های پرو از USB 3.0 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه بهره می برند. می‌توانید از شارژر و کابل iPad Pro، MacBook Pro یا گلکسی خود برای شارژ آیفون‌های جدید استفاده کنید. اگرچه اپل در مورد شارژ سریعتر چیزی نگفته است.

 

خانواده گوشی های آیفون 15 با چندین ویژگی مهم معرفی شدند

 

اپل تعدادی ارتقاء را در طراحی سری آیفون 15 پرو انجام داده است. مدل های جدید دارای لبه های کانتور و نازک ترین حاشیه های موجود در آیفون هستند. اپل با وجود حفظ اندازه صفحه نمایش مشابه سال گذشته، موفق شده تا ابعاد کلی گوشی ها را کوچک کند.

 

فولاد ضد زنگ با تیتانیوم برای قاب ها جایگزین شده و در نتیجه آنچه اپل ادعا می کند سبک ترین مدل های Pro است که تا به حال معرفی شده اند. تفاوت وزن با دوگانه آیفون 11 پرو فقط 1 گرم است، اما در مقایسه با 14 پرو در سال گذشته، مدل های جدید 19 گرم وزن کم کرده اند.

 

آلیاژ خاص تیتانیوم درجه 5 است که شرکت می گوید در مریخ نورد نیز استفاده می شود. اپل با استفاده از یک فرآیند ترمومکانیکی جدید، آلومینیوم را در زیر ساختار تیتانیوم محصور کرده است. آلومینیوم محصور شده به اتلاف حرارت کمک می کند.

 

خانواده گوشی های آیفون 15 با چندین ویژگی مهم معرفی شدند

 

فریم های گوشی دارای بافتی برس خورده هستند و به یک فرآیند 14 ساعته که شامل ماشین کاری، سنباده زدن، برس زدن و در نهایت انفجار تیتانیوم بیرونی گوشی می شود، دست یافته اند. آیفون 15 پرو در چهار رنگ سیاه و سفید، آبی و تیتانیوم طبیعی عرضه می شود.

 

سوئیچ بی صدا اکنون به یک دکمه اکشن تبدیل شده است. فشار دادن و نگه داشتن این دکمه تلفن را به طور پیش فرض در حالت بی صدا قرار می دهد، اما می توانید یکی از مجموعه ای از اقدامات را با فشار دادن یا دو بار فشار دادن اختصاص دهید. در نهایت می توانید به سرعت دوربین آیفون را با یک دکمه باز کنید.

 

قسمت جلویی آیفون 15 پرو جدید، مانند مدل های 14 پرو، مجهز به شیشه سرامیک شیلد است. اندازه نمایشگر نیز تغییری نکرده است. آیفون 15 پرو دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتز (ProMotion)، HDR10، Dolby Vision و حداکثر روشنایی 2000 نیت است. اندازه آیفون 15 پرو مکس به 6.7 اینچ رسیده است. نمایشگر همیشه روشن گسترش یافته است تا حالت Stand-by را در بر بگیرد و حالت افقی همیشه روشن برای زمانی که در حال شارژ گوشی هستید.

 

خانواده گوشی های آیفون 15 با چندین ویژگی مهم معرفی شدند

 

سیستم دوربین آیفون 15 پرو کاملاً جدید است. همه چیز با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی شروع می شود که دارای سنسور بزرگتر با پیکسل های 1.22 میکرومتری و تثبیت کننده سنسور شیفت نسل دوم است. لنز این دوربین نیز از نوع 24 میلی متری و با گشودگی دریجه دیافراگم f/1.78 است.

 

دوربین اصلی چند امکان تصویربرداری را برای آیفون 15 پرو به ارمغان می آورد. اکنون می توانید تصاویر 48 مگاپیکسلی HEIF را در کنار 48 مگاپیکسل ProRAW ثبت کنید. سنسور جدید بزرگ‌تر همچنین امکان زوم دیجیتال 28 و 35 میلی‌متری را فراهم می‌کند و آیفون به شما اجازه می‌دهد یکی از این فاصله‌های کانونی را به عنوان تنظیمات پیش‌فرض خود انتخاب کنید.

 

آیفون 15 پرو مکس اولین دوربین پریسکوپ را در گوشی های آیفون به همراه خواهد داشت. به لطف طراحی اپتیکال تا شده، Pro Max نهایتاً از زوم 3 و تا 5 برابر یا 120 میلی متر در 35 میلی متر پشتیبانی می کند. طراحی لنز آپتیکال این دوربین نیز منحصر به فرد است. اپل آن را تتراپریسم می نامد و نور را چهار بار از دهانه مردمک لنز به حسگر تا شده منعکس می کند. خود لنز داری f/2.8 است، روشن‌ترین لنز در دوربین 120 میلی‌متری دنیای تلفن، که کاملاً خاص است. تثبیت‌کننده نوری نیز وجود دارد که اپل می‌گوید 10000 میکرو تنظیم در ثانیه برای خنثی کردن تاری انجام می‌دهد.

 

آیفون 15 پرو با دوربین 77 میلی متری با زوم 3 برابری با پیکسل های 1 میکرومتری و لنز f/2.8، بی شباهت به گوشی سال گذشته است.

 

خانواده گوشی های آیفون 15 با چندین ویژگی مهم معرفی شدند

 

هر دو مدل جدید دارای دوربین فوق عریض 13 میلی متری با f/2.2 1.4μm و پیکسل های فوکوس 100٪ و توانایی های فوکوس ماکرو مشترک هستند.

 

تراشه A17 Pro قدرت آیفون 15 پرو و پرو مکس را تامین می کند. این اولین تراشه صنعتی است که بر روی فرآیند 3 نانومتری ساخته شده است. در داخل یک پردازنده 6 هسته ای با 2 هسته عملکرد وجود دارد که اپل می گوید 10 درصد سریعتر از A16 Bionic بوده و 4 هسته دیگر آن از نوع کارآمد هستند.

 

GPU یک واحد 6 هسته ای است که اپل ادعا می کند در زمان اوج عملکرد 20٪ سریعتر از نسل قبلی خود است. پردازنده گرافیکی Ray Tracing با شتاب سخت‌افزاری را فعال می‌کند، که ظاهراً ۴ برابر سریع‌تر از Ray Tracing مبتنی بر نرم‌افزار در تراشه سال گذشته است. اپل بازی‌های کنسولی مانند Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage را نشان داد که روی iPhone 15 Pro جدید اجرا می‌شوند. هر دو عنوان در مدل‌های جدید iPhone Pro در سال آینده عرضه خواهند شد.

 

خانواده گوشی های آیفون 15 با چندین ویژگی مهم معرفی شدند

 

موتور عصبی یک واحد 16 هسته ای است که اپل می گوید سرعت آن دو برابر تراشه سال گذشته برای مدل های یادگیری ماشینی است.

 

A17 Pro SoC دارای موتور نمایشگر با کدک اختصاصی AV1 و کدک ProRes است. این تراشه به مدل‌های جدید آیفون 15 پرو اجازه می‌دهد تا کیفیت 4k 60 فریم بر ثانیه را در ProRes RAW به همراه پشتیبانی از نمایه رنگ استاندارد صنعت ACES ضبط کنند.

 

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس این جمعه برای پیش فروش آماده می شوند. مدل 15 پرو از 999 دلار برای نسخه پایه 128 گیگابایت قیمت گذاری شده، در حالی که 15 پرومکس از 1199 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی قیمت خورده است. هر دو مدل جمعه 22 سپتامبر برابر با 31 شهریور به صورت رسمی به بازار عرضه می شوند.

 

نظر شما درباره گوشی های جدید آیفون 15 چیست؟

 

منبع: GSMArena