پس از شایعات فروان در مورد تلفن های همراه جدید گوگل و انتشار تیزر ها و تصاویر آنها در جای جای دنیای وب، گوگل بلاخره شب گذشته به صورت رسمی از این دو تلفن همراه رونمایی کرد.

 

بزرگترین تغییر این نسل چیپست Tensor G3 است که بر اساس فرآیند 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. این سیستم روی تراشه دارای یک پردازنده 9 هسته ای با یک هسته اصلی Cortex-X3، چهار هسته Cortex-A715 و چهار هسته دیگر Cortex-A510 است. G3 دارای تراشه امنیتی Titan M2 گوگل است و هوش مصنوعی گوگل را با ویژگی هایی مانند ترجمه به صورت ریل تایم و غربالگری تماس فعال می کند. پیکسل 8 از 8 گیگابایت رم استفاده می کند، در حالی که Pro آن را تا 12 گیگابایت افزایش می دهد. هر دو گوشی پیکسل 8 دارای گواهی IP68 ضد آب و گرد و غبار هستند و دارای اثر انگشت زیر صفحه به همراه بازگشایی قفل با چهره می باشند.

 

پیکسل 8 پرو دارای نمایشگر OLED با اندازه 6.7 اینچی با رزولوشن 1344 در 2992 پیکسل LTPO 1-120Hz با حداکثر روشنایی 2400 نیت است که در بالای آن Gorilla Glass Victus 2 قرار دارد. شما می توانید سه رنگ آبی، ابسیدین و بژ را برای خرید این مدل انتخاب کنید.

 

پرچمداران گوگل معرفی شدند: پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

 

سه دوربین در پشت پیکسل 8 پرو قرار دارند: یک دوربین عریض 50 مگاپیکسلی Octa-PD (فوکوس خودکار تشخیص فاز) با OIS، یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad-PD فوق عریض و یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad-PD با زوم 5 برابری اپتیکال و تا 30 برابر زوم دیجیتال به صورت Super-Res. دوربین جلو به یک واحد 10.5 مگاپیکسلی جدید با میدان دید وسیع و فوکوس خودکار مجهز شده است.

 

یک سنسور دمای پوست جدید در کنار دوربین ها وجود دارد که انحصاری پیکسل 8 پرو است. طبق گزارش ها، این حسگر یک واحد Melexis MLX90632 است و تنها هدف آن خواندن دمای یک شی (مانند ماهیتابه) است. هیچ ترفند عکاسی هوشمندانه ای با این سنسور وجود نخواهد داشت.

 

حالا که صحبت از ترفندهای عکاسی شد، باید به شما بگوییم که سری جدید پیکسل 8 دارای ویژگی های منحصربفرد Photo Unblur، Magic Eraser، Best Take و فوکوس ماکرو (که از حالت فوق عریض استفاده می کند) هستند. پیکسل 8 پرو دارای ویژگی جدید Pro Controls است که مدل عادی فاقد آن است.

 

پرچمداران گوگل معرفی شدند: پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

 

در نهایت، پیکسل 8 پرو دارای باتری 5050 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 30 واتی و شارژ بی سیم 23 واتی است.

 

مدل عادی که اکنون به لطف حرکت به صفحه نمایش کوچکتر 6.2 اینچی FHD+، 10 گرم سبک تر و کمی کوچکتر از مدل قبلی خود است، ویژگی های مشترک زیادی با برادر بزرگتر خود دارد.

 

نمایشگر گوشی از هر نظر بهتر شده است، پنل روشن‌تر با حداکثر روشنایی 2000 نیت و در نهایت نرخ تازه‌سازی 120 هرتز (می‌تواند بین 60 هرتز و 120 هرتز سوئیچ شود). در روی آن نیز محتافظ گوریلا گلس ویکتوس قرار دارد.

 

پیکسل 8 در رنگ های هازل، ابسیدین یا رز عرضه می شود.

 

پرچمداران گوگل معرفی شدند: پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو

 

Pixel 8 همچنین یک دوربین زاویه جدید دریافتکرده است، اگرچه مشابه Pro نیست اما سنسور جدید یک واحد 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو است. در کنار آن یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD با زوم دیجیتال 8 برابری Super-Res قرار دارد. پیکسل 8 نیز دارای همان دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی است.

 

پیکسل 8 دارای باتری 4575 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 27 وات و شارژ بی سیم 18 واتی است.

 

هر دو گوشی جدید Google Pixel 8 دارای VPN رایگان توسط Google One و وعده ۷ سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی هستند که طولانی‌ترین مدت زمان در قلمرو گوشی های اندرویدی است. در واقع، جدیدترین گوشی های اپل تنها 5 سال به روزرسانی iOS را دریافت می کنند.

 

قیمت گوگل پیکسل 8 با حافظه 128 گیگابایتی از 700 دلار شروع می شود، در حالی که گوگل پیکسل 8 پرو 128 گیگابایتی 999 دلار قیمت دارد. با خرید Pixel 8 یک Pixel Buds Pro رایگان و یک Pixel Watch 2 با خرید پیکسل 8 پرو در اروپا و ایالات متحده دریافت خواهید کرد.

 

نظر شما درباره جدیدترین پرچمداران گوگل چیست؟

 

منبع: GSMArena