شیائومی سیستم عامل جدیدی به نام HyperOS را معرفی کرد. این شرکت تایید کرده است که سیستم عامل جدید در سطح جهانی در دسترس خواهد بود و برای اولین بار همراه با سری بعدی گوشی های شیائومی 14 عرضه خواهد شد. HyperOS همچنین به تدریج جایگزین رابط کاربری قدیمی MIUI شیائومی خواهد شد که 13 سال از عمر آن می گذرد.

 

HyperOS برای پاسخگویی به طیف گسترده محصولات شیائومی طراحی شده است که فراتر از تلفن های هوشمند می باشد. این شرکت می‌گوید که نرم‌افزار جدید در کل اکوسیستم محصولاتش در 200 دسته، از جمله دستگاه‌های خانگی هوشمند، خودروها و موارد دیگر مرتبط می‌شود.

 

لی جون، مدیرعامل شیائومی در پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo نوشت: “در سال 2014، زمانی که تجارت اینترنت اشیا شروع به شکل‌گیری کرد، ما توسعه اکتشافی و تأیید را آغاز کردیم. در سال 2017، تحقیق و توسعه یک سیستم جدید برای پشتیبانی از کلیه دستگاه ها و برنامه های اکولوژیکی با چارچوب سیستم یکپارچه به طور رسمی راه اندازی شد. این نتیجه پیگیری های ماست.”

 

“HyperOS بر اساس ادغام اندروید عمیقاً تکامل یافته و سیستم خود توسعه یافته Vela، بازنویسی کامل معماری زیربنایی، و آماده سازی یک پایگاه عمومی برای اینترنت اشیاء ویژه ده ها میلیارد دستگاه و ده ها میلیارد اتصال در آینده خواهد بود.”

 

اگرچه این شرکت گفته است که HyperOS ابتدا روی سری Xiaomi 14 به صورت از پیش نصب شده قرار می گیرد، اما اطلاعات بیشتری از این سیستم عامل در دسترس نیست. ما همچنین جزئیاتی در مورد ویژگی های جدید آن نداریم. می توان حدس زد که همزمان با عرضه رسمی سری جدید پرچمدار شیائومی به بازار، اطلاعات بیشتری از این سیستم عامل و بهبود های آن منتشر شود.

 

نظر شما درباره این سیستم عامل چیست؟ آیا شاهد رابط کاربری جدیدی خواهیم بود؟

 

منبع: Androidauthority.com