هوش مصنوعی مطمئناً کلمه کلیدی سال است (به لطف ChatGPT!) و سامسونگ تصمیم گرفته است که نمی‌خواهد از بازی هوش مصنوعی عقب بماند. بنابراین امروز این کمپانی اعلام کرد که “عصر جدیدی از هوش مصنوعی گلکسی در راه است”.

 

برایتان عجیب است؟ فقط یک مثال ذکر شده است و آن هم تماس با ترجمه زنده هوش مصنوعی است که حداقل از نظر تئوری دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست. «به زودی»، کاربران «با جدیدترین تلفن هوشمند Galaxy AI» هر زمان که به آن نیاز داشته باشند، مترجم شخصی خواهند داشت. این ویژگی در تماس بومی ادغام خواهد شد، بنابراین سامسونگ با افتخار اعلام می‌کند که «مشکل استفاده از برنامه‌های شخص ثالث از بین رفته است».

 

هنگام صحبت کردن، ترجمه های صوتی و متنی در زمان واقعی ظاهر می شوند، و همه این اتفاقات بر روی تلفن همراه تان رخ می دهد. بنابراین محتویات مکالمات شما هرگز از تلفن شما خارج نمی شود. سامسونگ می‌گوید این کار باعث می‌شود که «تماس با فردی که به زبان دیگری صحبت می‌کند به سادگی روشن کردن زیرنویس‌ها هنگام پخش استریم یک نمایش» باشد. البته اگر واقعاً همانطور که توضیح داده شد کار کند.

 

با این حال، قبلاً شنیده‌ایم که شرکت کره‌ای سامسونگ به‌شدت کلیدواژه هوش مصنوعی را برای عرضه سری گلکسی اس 24 آینده که انتظار می‌رود در 17 ژانویه (27 دی) رونمایی شود، بولد خواهد کرد.

 

پس خانم‌ها و آقایان، برای “Galaxy AI” آماده شوید. “Galaxy AI” چیست؟ به گفته خود سامسونگ، این یک “تجربه جامع هوش مصنوعی تلفن همراه است، که هم توسط هوش مصنوعی روی دستگاه توسعه یافته در سامسونگ و هم هوش مصنوعی مبتنی بر سرویس ابری، که دومی با “همکاری های آزاد با رهبران صنعت همفکر” امکان پذیر شده است.

 

این ویژگی “تجربه روزمره تلفن همراه شما را با آرامشی که روی آن حساب می کنید از امنیت و حریم خصوصی Galaxy متحول می کند” زیرا “هیچ شرکتی نمی تواند مانند Galaxy از پتانسیل هوش مصنوعی استفاده کند”.

 

بنابراین، “اوایل سال آینده”، “هوش مصنوعی گلکسی ما را به دنیایی نزدیک تر خواهد کرد که در آن برخی از رایج ترین موانع ارتباط اجتماعی از بین می روند و ارتباطات آسان تر و سازنده تر از همیشه است”. البته هنوز نمی دانیم که آیا این جمله بدان معناست که بیکسبی به Galaxy AI تغییر نام می دهد یا خیر. اما مطمئناً در ژانویه متوجه این موضوع خواهیم شد.

 

منبع: GSMArena