سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا اینجاست و با حفظ فرمول قبلی خود، مجموعه ای از به روز رسانی ها را ارائه می دهد.

 

از نظر ظاهری، Galaxy S24 Ultra بسیار شبیه به S23 Ultra است اما تغییرات قابل توجهی در آن وجود دارد. قاب گوشی اکنون به جای آلومینیوم از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده است. تیتانیوم بدون افزایش وزن نسبت به آلومینیوم مقاوم‌تر در برابر خراش است. Galaxy S24 Ultra در واقع یک گرم سبک‌تر از S23 Ultra است. Ultra جدید به لطف حاشیه‌های باریک‌تر، کمی نازک‌تر (۰.۳ میلی‌متر) و کوتاه‌تر (۱.۱ میلی‌متر) است. از نظر شیشه ای، S24 Ultra از یک زره شیشه ای گوریلا گلس جدید روی بدنه جلویی و عقبی استفاده می کند که 4 برابر سخت تر در ترک خوردگی است و 75 درصد بازتاب نور کمتری ارائه می کند.

 

گلکسی اس 23 اولترا باعث شد تا صفحه نمایش کمتر خمیده باشد، اکنون گلکسی اس 24 اولترا آن را کاملاً مسطح کرده است که این می تواند خبر خوبی برای دوستداران گلس های محافظ نمایشگر باشد.

 

در نمای رو به رو بار دیگر یک صفحه نمایش 6.8 اینچی QHD+ Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی متغیر که از 1 هرتز تا 120 هرتز می رسد را شاهد هستیم. اما سامسونگ یک پنل بسیار روشن 2600 نیت با تقویت کننده دید بهبودیافته نیز ارائه کرده است.

 

گوشی Galaxy S24 Ultra مجهز با قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد

 

برخلاف Galaxy S24 و Galaxy S24 Plus، Ultra در هر بازاری از اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می کند.

 

تراشه جدید مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی را در گلکسی اس 24 اولترا فعال کرده است. ترجمه زنده، مترجم، و دستیار چت، ترجمه دو طرفه صدا و متن را فعال می‌کنند. Live Translate در برنامه تلفن بومی به صورت زنده استفاده می شود، Interpreter یک برنامه تقسیم‌بندی شده است که مکالمات زنده بین دو نفر را به دو زبان مختلف رونویسی می‌کند. Chat Assist کمک می‌کند تا مکالمات ترجمه شده را طبیعی تر جلوه دهید و در داخل صفحه‌کلید سامسونگ از آن استفاده کنید. این ویژگی ها در زمان راه اندازی به 13 زبان کار می کنند و بزودی زبان فارسی نیز به آن اضافه خواهد شد.

 

Android Auto پیام‌های دریافتی را خلاصه می‌کند و پاسخ‌هایی را پیشنهاد می‌کند – به عنوان مثال، ETA خود را برای شخصی ارسال می‌کند.

 

در Samsung Notes، Note Assist یادداشت‌ها را خلاصه می‌کند، قالب‌ها و جلدها را ایجاد می‌کند و یادداشت‌ها را با قالب‌های از پیش ساخته ساده‌سازی می‌کند.

 

Transcript Assist صدا های ضبط‌ شده را با استفاده از هوش مصنوعی و گفتار به متن رونویسی، خلاصه و ترجمه می‌کند.

 

گوشی Galaxy S24 Ultra مجهز با قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد

 

Circle to Search یک ویژگی ژست محور است که با همکاری Google ساخته شده است. فقط کافی است دکمه هوم را برای مدت طولانی فشار دهید و می‌توانید برای دریافت نتایج جستجو – مانند نام نقطه عطف در پس‌زمینه عکس یک نفر در اینستاگرام، یک دایره رسم کنید، برجسته کنید، خط بکشید یا روی هر چیزی روی صفحه ضربه بزنید.

 

هوش مصنوعی همچنین بخش بزرگی از سیستم دوربین Galaxy S24 Ultra اولترا است، اما ابتدا در مورد سخت افزار بخش دوربین صحبت کنیم. Galaxy S24 Ultra یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی 5x (115 میلی‌متری) جدید با تثبیت‌کننده اپتیکال و لنز f/3.4 را ارائه می‌کند. این سنسور یک واحد 1/2.52 اینچی (احتمالاً IMX854) است که نسبت به تصویرگر 10 مگاپیکسلی 1/3.52 اینچی پشت دوربین 10x گلکسی اس 23 اولترا پیشرفت قابل توجهی دارد. سامسونگ می‌گوید دوربین جدید 5x می‌تواند 10 برابر عکس‌های بهتری نسبت به دوربین قدیمی بگیرد.

 

بقیه دوربین‌ها ظاهراً یکسان هستند. واحد زاویه باز 200 مگاپیکسلی 23 میلی‌متری f/1.7، دوربین 12 مگاپیکسلی 13 میلی‌متری f/2.2 فوق عریض با فوکوس خودکار، و تله فوتو کوتاه 10 مگاپیکسلی 69 میلی‌متری f/2.4. در جلو، یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی 26 میلی‌متری f/2.2 وجود دارد.

 

ویژگی جدید امسال ProVisual Engine و یک ISP Block اختصاصی برای کاهش نویز است. ProVision Engine مجموعه ای از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی است. می توانید اشیاء را پاک کنید و اجازه دهید هوش مصنوعی با Generative Edit فضای خالی را پر کند. همچنین می تواند فضای خالی ایجاد شده با صاف کردن یک شات کج را پر کند. Instant Slow-mo می‌تواند فریم‌های اضافی ایجاد کند تا لحظه‌های ویدیو را به آرامی کاهش دهد.

 

نایتوگرافی به لطف زاویه تثبیت کننده تصویر اپتیکال بهتر و جبران لرزش دست، بهبود یافته است. ISP Block اختصاصی برای دوربین جلو و عقب با نویز مقابله می کند.

 

گوشی Galaxy S24 Ultra مجهز با قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد

 

در نهایت، Super HDR پیش‌نمایش HDR را در منظره یاب برنامه دوربین قبل از گرفتن عکس نشان می‌دهد و عکس‌ها و فیلم‌ها را به صورت HDR در گالری نشان می‌دهد.

 

گلکسی اس 24 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 45 وات و شارژ بی سیم 15 واتی است. این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. از نظر نرم‌افزاری، S24 Ultra اندروید 14 را با رابط کاربری One UI 6.1 به همراه خواهد داشت و 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد.

 

Galaxy S24 Ultra از امروز در رنگ‌های خاکستری تیتانیوم، مشکی تیتانیوم، بنفش تیتانیوم و زرد تیتانیوم برای پیش‌سفارش آماده می‌شود.

 

پیش فروش Galaxy S24 Ultra با قیمت 1300 دلار برای مدل 12/256 گیگابایتی برای تحویل در 11 بهمن آغاز شده است.

 

نظر شما درباره این تلفن همراه پرچمدار چیست؟ آیا قصد خریدش را دارید؟

 

منبع: GSMArena